ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کاهش مجدد ارزش ریال؛ دلار از مرز ۴۴هزار تومان گذشت

نرخ ارز در بازارهای تهران، بر بستر تشدید تنش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی بر سر احتمال تروریستی اعلام‌شدن سپاه پاسداران از سوی اتحادیه اروپا، مجدداً اوج گرفت.

بر اساس گزارش لحظه‌ای سایت بن‌بست، امروز شنبه یکم بهمن ماه، قیمت دلار آمریکا به ۴۴۵۰۰ تومان، یورو به ۴۸۴۰۵ تومان و پوند انگلیس ۵۵۱۳۰ تومان رسید. پیشتر در روز نخست دی ماه، دلار رکورد ۴۴هزار تومان را شکسته بود و وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی نیز اعلام کرده بود که «۱۱ نفر از عوامل مؤثر بر نوسانات غیرعادی بازار ارز در شبکه‌های اجتماعی» را بازداشت و «۳۲۰ نفر از عوامل اصلی مرتبط با کانال‌ها و گروه‌های مجازی» را نیز شناسایی کرده است.

افت ارزش ریال در شرایطی است که روز پنجشنبه ۲۹ دی/۱۹ ژانویه،  قطعنامه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن خواستار اضافه‌شدن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی این اتحادیه شد. براساس این قطع‌نامه نمایندگان پارلمان اروپا از کشورهای عضو خواسته‌اند که نه تنها هسته مرکزی سپاه که نیروهای تابعه آن یعنی سازمان بسیج و نیروی قدس هم در این فهرست افزوده شوند. این قطعنامه واکنش تند مقامات جمهوری اسلامی را در پی داشته است.

از سوی دیگر، مقررات جدید فدرال رزرو نیویورک برای تراکنش‌های دلاری عراق چشم‌انداز دسترسی ایران به دلار از مجرای عراق را تحت‌الشعاع قرار داده است. به گزارش روزنامه «وال‌استریت ژورنال»، تحت مقررات جدید بانک‌های عراقی باید تراکنش‌های دلاری خود را از طریق یک پلتفرم آنلاین جدید به بانک مرکزی تحویل دهند که سپس مورد بازبینی فدرال رزرو قرار می‌گیرد. هدف از این سیستم کاهش استفاده از نظام بانکی عراق برای ارسال دلار به تهران، دمشق و «دیگر بهشت‌های پول‌شویی در خاورمیانه» اعلام شده است.

کاهش دوباره ارزش ریال از افزایش تورم کالاهای مصرفی در ماه‌های پیش رو خبر می‌دهد. این در حالی است که پیش‌تر در نتیجه آغاز برنامه دولت رییسی برای حذف ارز ترجیحی در اردیبهشت ۱۴۰۱، مردم موجی از افزایش قیمت‌ها—به ویژه قیمت داروها—را تجربه کرده بودند.

همچنین، قیمت سکه بهار آزادی نیز در روزهای پایانی دی ماه حدود ۲۰ درصد رشد داشته است. به گزارش فرارو، قیمت سکه تمام بهار آزادی، با افزایشی چهار میلیون و ۶۵۴هزار تومانی نسبت به آغاز دی ماه، به ۲۳ میلیون و ۶۷۲ هزار تومان رسیده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرهاد - فرهادیان

    اگر دلار فقط یک بار به جلسه ی سران سه قوه نگاه کند خوبخود رو به بالا می رود مگر دو آخوند شپشو و یک پاسدار بیسواد که سه قوای ایران را رهبری می کنند انتظار تان بیشتر است خدا لعنت کند همان کسانی که در گوآدالوپ یک مشت بیسواد را مانند امروز برای ایران اعزام می کنند . مگر از سال 1320 تا 1342 اوضاع تایران با وجود افرادی مانند مصدق بهتر از این بود اگر امریکا در 1342 خودش مطابق اصل ترومن وارد ایران نمیشد الان اوضاع ایران مانند کنگو و عقب تر بودیم الان رضا پهلوی فقط مانده مانند افریقائی ها که رئیس جمهورشان را در صف تعیین می کنند وکالت می گیرد بدون اینکه موضوع وکالت را روشن کند آینده ی ایران هم بعد از این حکومت بهتر نخواهد بود مانند سال 1299 تا 1342 خواهد بود . استبداد و دیکتاتوری هر مملکتی را نابود می کند .