ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تشدید آلودگی هوا در چندین شهر ایران

گزارش‌های سازمان هواشناسی حاکی از آن است که وضعیت آلودگی هوا در چندین شهر کشور رو به وخامت رفته است. گفته می‌شود در چهار روز آینده ماندگاری هوای سرد و در نتیجه افزایش آلاینده‌های جوی در اغلب نقاط کشور ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر در روز شنبه یکم بهمن ماه، آلودگی هوا در شهرهای مختلف ایران به سطح بسیار ناسالم یا خطرناک رسیده است. صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات، از افزایش شاخص آلودگی هوا و غلظت آلاینده‌ها در مناطق پرتردد تهران و کرج تا حد بسیار ناسالم خبر داد. او در گفتگو با مهر گفت:‌ «بر اساس این هشدار در صورت مهار نشدن منابع آلاینده ثابت و متحرک، روزهای شنبه و یکشنبه ظرفیت افزایش شاخص آلودگی هوا به ویژه در مناطق پرتردد تهران و کرج تا حد بسیار ناسالم وجود دارد.»

شاخص ذرات معلق کمتر از ۲٫۵ میکرون در ایستگاه کرج بر روی عدد ۱۷۵ قرار گرفته است و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای تمامی گروه‌ها قرار دارد. شاخص آلودگی هوا در شهرستان‌های ساوجبلاغ ۱۵۸ (ناسالم برای تمامی گروه‌ها) و در نظرآباد ۳۴۶ (خطرناک) است. به گزارش مهر، وارونگی دمایی، گرد و غبار و تردد خودروها عامل کاهش کیفیت هوای البرز شده است.

دیروز نیز اعلام شده بود که روز شنبه در تمامی شهرستان‌های استان تهران به جز دماوند و فیروزکوه، کودکستان‌ها تعطیل هستند و تمامی مدارس در مقاطع ابتدایی و متوسطه به طور غیرحضوری برگزار می‌شوند. کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران همچنین تصویب کرده بود که طرح زوج و فرد برای روز شنبه از درب منزل اجرا شود و فروش روزانه مجوز طرح ترافیک برای روز شنبه را ممنوع اعلام کرده بود. هوای چندین شهرستان استان خوزستان از جمله اهواز، شوشتر، دزفول و شادگان هم روز گذشته «ناسالم» اعلام شده بود.

مدارس ابتدایی چند شهرستان در استان مرکزی نیز به خاطر آلودگی هوا غیرحضوری شدند. به گزارش ایسنا، بر اساس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی و تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا، با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر سکون نسبی هوا و روند افزایشی شاخص آلودگی هوا و احتمال پایداری نسبی هوا، همه مدارس ابتدایی شهرهای اراک، شازند و ‌مهاجران شنبه اول بهمن ماه به صورت غیرحضوری فعالیت آموزش خود را پیگیری خواهند کرد.

آلودگی هوا در شهرهای ایران بویژه شهرهای بزرگ و صنعتی موجب مرگ بسیاری از ایرانیان می‌شود. بیماری‌های قلبی وریوی ناشی از آلودگی هوا بزرگترین دلایل مرگ زودرس هستند. آمار مسئولان جمهوری اسلامی در مورد قربانیان آلودگی هوا در ایران متناقض است بنا به گفته برخی مقام‌های دولتی سالانه ۲۶ هزار نفر در ایران  به علت عوارض ناشی از آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند. محمدصادق حسنوند رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی تهران فروردین سال  ۱۴۰۰ اعلام کرده بود که سالانه ۴۰ هزار ایرانی به دلیل آلودگی هوا دچار مرگ زودرس می‌شوند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.