ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قرار بازداشت موقت محمود ملاکی، عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان بوشهر را یک ماه دیگر تمدید کردند

بازداشت و بلاتکلیفی این معلم و عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان بوشهر در حالی وارد ۳۷‌مین روز خود شد، که قرار بازداشت موقت او را به مدت یک ماه دیگر تمدید کردند.

کانون صنفی معلمان استان بوشهر روز شنبه اول بهمن‌ماه ۱۴۰۱، با انتشار اطلاعیه‌ای از قرار بازداشت موقت محمود ملاکی، برای مدت یک ماه دیگر تا تاریخ ۲۶ بهمن خبر داده است.

محمود ملاکی، معلم و بازرس کانون صنفی معلمان بوشهر بارها توسط نیروهای امنیتی با اتهامات ساختگی به دلیل عضویت در کانون و مطالبه‌گری حقوق صنفی معلمان، بازداشت شده است.

این معلم و بازرس کانون صنفی معلمان بوشهر پیش از بازداشت نیز طی حکمی از حضور در فضای آموزشی مدرسه به مدت دو سال محروم شده بود.

کانون صنفی معلمان استان بوشهر، در اطلاعیه منتشر شده ضمن محکومیت بازداشت محمود ملاکی، خواهان آزادی تمامی معلمان و دانش‌آموزان و رفع فضای امنیتی حاکم بر مدارس شد.

پیش‌تر یکی از همکاران محمود ملاکی  در خصوص دغدغه‌های این معلم و عضو کانون صنفی معلمان بوشهر که از سوی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان منتشر شد، نوشته بود:

«محمود فقط به فکر محیط زیست نیست... محمود دغدغه‌ی تمام فرزندان ایران را هم دارد. او خواستار برابری و عدالت در تدریس و سیستم آموزشی است. معلمی که فعالیت و تدریس خود را بر پای اصل سی‌ام قرار داده است. او خواستار تدریس رایگان برای تمام دانش آموزان است. معلمی که هیچ کمی و کاستی در تدریس او نمی‌بینید. محمود حتی از حمایت از کودکان کار هم نمی‌گذرد. محمود حتی حاضر است برای مردم و فرزندان ایران از خود بگذرد و هر چه را که دارد را هم ببخشد.»

یکی دیگر از همکاران محمود ملاکی هم در وصف این معلم زندانی شده چنین نوشته بود:

«محمود ملاکی با پوست و گوشت و استخوانش می‌داند که نئولیبرالیسم حاکم بر آموزش و پرورش کشور ما چه جنایت‌ها را در این سال‌ها مرتکب شده و چه آثار مخربی بر روح و روان دانش‌آموزان - حتی آن‌هایی که در مدارس برتر تحصیل می‌کنند- بر جای گذاشته است. پای سخنش که می‌نشینی، دردمندی‌اش را درک می‌کنی و این‌که هر لحظه آمادگی آن را دارد که برای فرزندان این مرزوبوم و نیز تمامی مردمان ستم‌زده کشور از خویش بگذرد و هر آنچه دارد را ایثار نماید.»

نیروهای امنیتی سپاه پاسداران ظهر ۲۶ آذر محمود ملاکی را بازداشت کرده‌اند. ملاکی پیش‌تر نیز در جریان اعتصاب معلمان در بهار امسال و زمستان ۱۴۰۰ بازداشت و به قید وثیقه آزاد شده بود.

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در روزهای گذشته گزارش کرده بود که محمود ملاکی و رامین صفرنیا، وکیل مدافع او با گشایش پرونده‌ای مشترک در شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو بوشهر مواجه شدند.

هم‌چنین پیش‌تر کانون صنفی معلمان استان بوشهر در اطلاعیه‌ای نوشته بود:

«محمود ملاکی طی یک‌سال گذشته بارها توسط نیروهای امنیتی (وزارت اطلاعات، پلیس امنیت، اطلاعات سپاه) به صورت سریالی دستگیر شده و در دادگاه دارای چندین پرونده باز با یک اتهام مشخص اما با جمله‌بندی متفاوت هستند: فعالیت صنفی و مطالبه‌ی حقوق معلمان و دانش آموزان جرم نابخشودنی است که ایشان مرتکب شده‌اند.»

نیروهای امنیتی از آغاز اعتراضات به قتل ژینا (مهسا) امینی ده‌ها معلم را در شهرهای مختلف بازداشت کرده‌اند. برخی از معلمان به قید وثیقه و به صورت موقت از زندان بیرون آمده‌اند اما شمار زیادی از آن‌ها همچنان در زندان‌ها حبس هستند. همچنین دست‌کم ۴۸ معلم در شهرهای کردستان به دلیل شرکت در تحصن مجازات مالی شده‌اند.
در اردیبهشت امسال نیز همزمان با تحصن و اعتراض‌های گسترده معلمان نیروهای امنیتی بیش از ۲۰۰ معلم را در شهرهای مختلف بازداشت کردند. رسول بداقی، جعفر ابراهیمی و محمد حبیبی سه تن از معلمان بازداشت شده در اردیبهشت امسال را همچنان در زندان حبس کرده‌اند. دادگاه انقلاب تهران در یک سناریو ساختگی این سه معلم را به حبس از سه سال و ۹ ماه تا چهار سال و نیم، منع اقامت در تهران و استان‌های همجوار، ممنوعیت فعالیت اجتماعی محکوم کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.