ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محکومیت علی محمد نظری شیاسی، دانشجوی بازداشتی به پنج سال حبس و «مجازات تکمیلی»

علی محمد نظری شیاسی، دانشجوی دانشگاه اصفهان که در ۳۱ شهریور بازداشت شده بود به حبس و ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد.

به گزارش کانال شوراهای صنفی دانشجویان کشور، علی‌ محمد نظری شیاسی، دانشجوی دانشگاه صنعتی اصفهان⁩ به پنج سال حبس و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده است. پیشتر در آذر ماه، هم‌دانشگاهی‌های علی محمد نظری شیاسی در بیانیه‌ای از ربودن او خبر داده و نوشته بودند که او ۳۱ شهریور برای گردش به میدان انقلاب اصفهان رفته بود که دیگر خبری از او نشده است.

پس از پیگیری‌ها مشخص شد که نیروهای امنیتی همان شب ۳۱ شهریور علی محمد نظری شیاسی را با ضرب و شتم بازداشت و به زندان دستگرد اصفهان منتقل کرده‌‌اند. محمد نظری شیاسی، دانشجوی کارشناسی آمار دانشگاه صنعتی اصفهان و اهل چهارمحال بختیاری است.

در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، دانشجویان بسیاری کشته، بازداشت یا از تحصیل محروم شدند. طبق آخرین گزارش خبرگزاری هرانا تا ۱ بهمن، ۷۱۳ دانشجو در سراسر کشور دستگیر شده اند. بر پایه این گزارش حکومت ایران از ۲۶ شهریور و آغاز اعتراض‌ها به قتل حکومتی ژینا (مهسا) امینی، تاکنون جان دست‌کم ۵۲۵ نفر از جمله ۷۱ کودک/نوجوان را گرفته و بالغ بر ۱۹ هزار و ۵۴۶ نفر را دستگیر کرده است. دستگاه قضایی جمهوری اسلامی برای ۷۳۴ تن از بازداشت‌شدگان حکم صادر کرده که ده‌ها تن از آن‌ها در به مرگ محکوم شده‌ و در معرض مجازات اعدام قرار دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.