ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادگاه انقلاب پیمان سالم، فعال کارگری را به سه سال زندان محکوم کرد

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران پیمان سالم را به دلیل شرکت در تجمعات اعتراضی به سه سال زندان و ضبط گوشی تلفن همراهش محکوم کرد.

بیش از صد روز از بازداشت پیمان سالم می‌گذرد که دادگاه انقلاب او را به دلیل شرکت در تجمعات اعتراضی در روزهای ۲۹ و ۳۰ شهریور در تهران و همچنین انتشار مطالبی در ارتباط با اعتراضات جاری در ایران به سه سال زندان محکوم کرد.

بر بنیاد گزارش هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر ایران، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست محمدرضا عموزاد، سالم را به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به سه سال زندان محکوم کرده است.

این گزارش می‌گوید حکم صادر شده از سوی دادگاه انقلاب تهران در زندان به پیمان سالم ابلاغ شده است.

سالم پیشتر در دادگاهی که به منظور رسیدگی به اتهام‌های او تشکیل شد، گفته بود هیچ یک از اتهام‌های انتسابی را قبول ندارد.

در رای صادرشده از سوی دادگاه انقلاب تهران دفاعیات سالم «غیر موثر» دانسته شده و به استناد ماده ۶۱۰ ، ۲۱۵ و ۱۸ قانون مجازات اسلامی علاوه بر سه سال زندان، گوشی تلفن همراه او نیز ضبط شده است.

تصویر حکم صادر شده علیه پیمان سالم کارگر معترض بازداشت شده

نیروهای امنیتی در روز شانزدهم مهر ماه اسعد فتاحی و پیمان سالم را در محل سکونت‌شان بازداشت کردند. این دو فعال کارگری بیست روز پس از بازداشت در تماس تلفنی به خانواده‌شان اطلاع دادند که در زندان اوین حبس شده‌اند. آن‌ها را یک ماه پس از بازداشت به زندان بزرگ تهران (فشافویه) منتقل کردند.

در روز دهم دی ماه شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به اتهام‌های منتسب به پیمان سالم رسیدگی کرد و در فاصله‌ای کمتر از یک ماه پس از آن رای دادگاه صادر و به این کارگر زندانی ابلاغ شده است.

از وضعیت پرونده اسعد مفتاحی، کارگر اسنپ‌فود که در تجمع روز جهانی کارگر سال ۱۳۹۸ نیز بازداشت شده بود، هنوز اطلاعی در دست نیست.

بر بنیاد گزارش‌های کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان و نهادهای حقوق بشری از آغاز اعتراضات به قتل ژینا (مهسا) امینی نیروهای امنیتی بیش از ۲۰ هزار تن را بازداشت کرده‌اند که تا به حال شمار اندکی از بازداشت‌شدگان در دادگاه‌های نمایشی محاکمه شده‌اند.

اعتراضات به قتل ژینا امینی از ۲۶ شهریور آغاز شد و همچنان به صورت پراکنده ادامه دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.