ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آلمان برای لهستان مانعی در ارسال تانک‌های پیشرفته به اوکراین ایجاد نمی‌کند

لهستان اعلام کرده است که آماده تحویل ۱۴ تانک لئوپارد به کی‌یف است، اما ماتئوش موراویسکی، نخست وزیر این کشور روز یکشنبه گفت منتظر «بیانیه روشن» برلین در این باره است.

همزمان با پیشروی نیروهای روسیه در منطقه زاپوریژیا در جنوب اوکراین، آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان یکشنبه ۲۲ ژانویه/۲ بهمن اعلام کرد آلمان آماده است به لهستان اجازه دهد تانک‌های لئوپارد ساخت آلمان را برای کمک به کی‌یف در مقابله با تهاجم نظامی روسیه به اوکراین ارسال کند.

در همان حال بعد از چندین هفته درگیری‌های فرساینده در جبهه‌ها، رسانه دولتی روسیه شامگاه یکشنبه گزارش داد که نیروهای ارتش روسیه در حال پیشروی به سمت دو شهر در منطقه زاپوریژیا در جنوب اوکراین هستند.  

وزیر خارجه آلمان روز یکشنبه پس از نشست سران فرانسه و آلمان در پاریس گفت اگر ورشو درخواست ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین را مطرح کند، آلمان مانعی به وجود نمی‌آورد. کشورهایی که تانک‌های لئوپارد را در اختیار دارند، نمی‌توانند بدون مجوز برلین این سلاح را به سایر کشورها ارسال کنند. تاکنون هیج تانک ساخته کشورهای اروپایی در اختیار اوکراین قرار نگرفته است.

جمعه هفته گذشته وزیران دفاع ۵۰ کشور در پایگاه هوایی آمریکا در رامشتاین آلمان با یکدیگر ملاقات کردند و موافقت کردند تجهیزات نظامی به ارزش میلیاردها دلار از جمله خودروهای زرهی و مهمات را به کی‌یف تحویل دهند. اما این کشورها نتوانستند درباره صدور تانک‌های جنگی لئوپارد ۲ که یکی از پیشرفته‌ترین تانک‌های جهان به شمار می‌آید به تصمیم برسند.  

لهستان اعلام کرده است که آماده تحویل ۱۴ تانک لئوپارد به کی‌یف است، اما ماتئوش موراویسکی، نخست وزیر این کشور روز یکشنبه گفت منتظر «بیانیه روشن» برلین در این باره است.

شنبه گذشته وزیران خارجه سه کشور بالتیک - لتونی، استونی و لیتوانی - در بیانیه مشترکی از آلمان خواستند «هم‌اکنون تانک‌های لئوپارد را در اختیار اوکراین قرار دهد.» چند ساعت بعد اما اولاف شولتس، صدراعظم آلمان گفت تمام تصمیمات در مورد تحویل تسلیحات با هماهنگی متحدان از جمله ایالات متحده اتخاذ خواهد شد.

شولتس در جریان سفرش به پاریس یک بار دیگر تأکید کرد که برلین همیشه «در هماهنگی با دوستان و متحدان»‌اش عمل کرده است.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه گفت که احتمال ارسال تانک‌های لکلرک - تانک‌های پیشرفته فرانسه - به اوکراین را رد نمی‌کند. ماکرون دهم تاکید کرد که هر گونه تلاش برای ارسال سلاح‌های سنگین باید به طور «جمعی» با متحدان، از جمله با آلمان هماهنگ شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.