ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وکلای آرمیتا عباسی استعفا دادند؛ او ۹ بهمن‌ محاکمه می‌شود

پدر آرمیتا عباسی، دختر ۲۰ ساله‌ای که در جریان اعتراضات سراسری در کرج بازداشت شده بود اعلام کرد که چون دو وکیل دخترش اجازه ملاقات حضوری با او را نداشته‌اند و محاکمه آرمیتا نیز نزدیک است، نمی‌توانند در دادگاه از او دفاع کنند.

حمید عباسی، پدر آرمیتا عباسی اعلام کرد که سونیا محمدی  و محمد اسماعیل‌بیگی، وکلای دخترش به‌دلیل «ضیق وقت و عدم اجابت درخواست آن‌ها برای ملاقات حضوری» با آرمیتا استعفای خود را از وکالت او اعلام کردند. آن‌ها گفته‌اند که با این شرایط نمی‌توانند در دادگاه از او به‌شکل مطلوب دفاع کنند.

محمد اسماعیل‌بیگی که وکالت او برای دفاع از آرمیتا عباسی از سوی دستگاه قضائی تأیید شده بود، پس از چهار روز درخواست، مجوز ملاقات با موکلش را به‌دست نیاورد و به همین دلیل در توییتر اعلام کرد که از این وکالت استعفا می‌دهد.

دادگاه آرمیتا عباسی قرار است یکشنبه ۹ بهمن‌ماه جاری برگزار شود به همین دلیل زمان دفاع از او کم است.

مادر آرمیتا عباسی نیز در صفحه توییتر و اینستاگرام خود توضیحات محمد اسماعیل‌بیگی را «قانع‌کننده» دانست.

آرمیتا عباسی، دختر جوان ساکن کرج که اطلاعات زیادی درباره نحوه دستگیری‌اش وجود ندارد در مهر سال جاری، در جریان اعتراضات سراسری در ایران دستگیر شد. دستگاه قضائی جمهوری اسلامی او را از «رهبران اغتشاشات» معرفی کرده و گفته «۱۰ کوکتل مولوتف» در خانه‌اش کشف شده است و او قصد داشته با آن‌ها به پایگاه‌های بسیج، کانکس‌های انتظامی و کلانتری‌های منطقه «حمله و اقدام به آشوب کند»؛ ادعایی که مقامات قضائی جمهوری اسلامی با نسبت دادن آن به برخی معترضان بازداشت‌شده، آن‌ها را با اتهام‌هایی چون «محاربه» و «افساد فی‌الارض» و «بغی» متهم کرده‌اند.

آرمیتا عباسی پس از شرکت در تجمع‌های اعتراضی به مدت هشت روز ناپدید شد. براساس خبرهایی که از بیمارستان امام علی کرج بیرون آمد و شبکه سی‌ان‌ان آن را ۳۰ آبان / ۲۱ نوامبر منتشر کرد، نیروهای لباس شخصی این دختر جوان را در حالی به بیمارستان منتقل کردند که شواهد بالینی ثبت‌شده‌ پزشکان، پس از معاینه اولیه حاکی از خون‌ریزی داخلی، علایم تجاوز جنسی متعدد مقعدی و پارگی واژن بود، در حالی‌که مأموران حکومتی اصرار داشتند که بگویند قبل از دستگیری به او تجاوز شده است.

بر اساس اعلام کادر بیمارستان، مأموران آرمیتا عباسی را با همان حال وخیم به زندان بازگرداندند.

پس از انتشار گسترده این خبر، حسین فاضلی‌هریکندی، رئیس‌کل دادگستری استان البرز تجاوز به آرمیتا عباسی را تکذیب کرد و گفت:

«آرمیتا عباسی از گذشته مشکلات گوارشی داشت و در بیمارستان مشخص شد در حال حاضر مشکلی خاصی ندارد.»

شبکه سی‌ان‌ان در گزارش تحقیقی خود شواهدی براساس منابع بیمارستانی منتشر کرد که نشان می‌داد در جریان اعتراضات سراسری جاری، زنان جوان، دختران و پسرانی در زمان بازداشت مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.

سی‌ان‌ان ۱۱ مورد خشونت جنسی علیه زنان و مردان بازداشت‌شده در اعتراضات جاری را منتشر و نیمی از آن‌ها را تأیید کرد.

مادر آرمیتا عباسی پیش از این خبر داده بود که فرزندش در زندان کچوئی کرج از ۱۲ دی‌ماه در اعتراض به «عدم رسیدگی به پرونده و طولانی شدن دوره بازداشت‌اش» دست به اعتصاب غذا زده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.