ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۲ روز است نسیم سلطان‌بیگی را در انفرادی اوین در بلاتکلیفی نگه‌ داشته‌اند

نسیم سلطان‌بیگی پس از ۱۲ روز هنوز در سلول انفرادی اوین در بازداشت به‌سر می‌برد و از علت دستگیری او هیچ اطلاعی در دست نیست.

نسيم سلطان‌بیگی، روزنامه‌نگار و فعال دانشجویی سابق، ۱۲ روز پیش در بامداد ۲۱‍ دی هنگام خروج از کشور در فرودگاه بین‌المللی تهران توسط مأموران امنیتی سپاه بازداشت شد. این زندانی کماکان در اوین در بلاتکلیفی به‌سر می‌برد.

ایران جلالی، مادر نسیم سلطان‌بیگی در توییتی زندان انفرادی را مصداق شکنجه خواند و درباره وضعیت دخترش ابراز نگرانی کرد. ایران جلالی در پنجمین روز بازداشت نسیم سلطان‌بیگی نوشته بود:

«دخترم نسیم سلطان‌بیگی،‌ امروز در پنجمین روز بازداشتش از زندان اوین تماس گرفت. نهاد بازداشت کننده او اطلاعات سپاه است و او همچنان در سلول انفرادی نگهداری می‌شود. هنوز‌ از علت بازداشت دخترم بی‌اطلاعیم و امیدوارم هرچه زودتر آزاد شود.»

نسیم سلطان‌بیگی در سال‌های گذشته نیز تجربه بازداشت و زندان را داشت. به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر او از دانشجویان طیف چپ بود که در آذرماه ۱۳۸۶ در جریان دستگیری گسترده دانشجویان جنبش دانشجویی چپ بازداشت و ۵۶ روز در زندان اوین در بند ۲۰۹ محبوس و سپس با قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومان آزاد شد. 

این فعال دانشجویی سابق همچنین در تجمع فعالان جنبش زنان در ۲۲ خردادماه سال ۱۳۸۵ نیز بازداشت و به دو سال حبس تعلیقی محکوم شده بود.

سلطان‌بیگی در پی بازداشت دوباره در سال ۱۳۸۶ در نهم آذرماه ۱۳۸۹ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به شش سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم شامل سه سال حبس تعزیری به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» و یک سال به اتهام «تبلیغ علیه نظام» است و دو سال حکم تعلیقی نیز از سال ۱۳۸۵ به آن اضافه شده بود.  

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.