ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع همزمان بازنشستگان مخابرات در بیش از ۱۰ مرکز استان

بازنشستگان مخابرات ۲۰ دی هم در تهران مقابل مجلس قصد تجمع داشتند. نیروهای امنیتی مانع برگزاری تجمع شدند و چند تن از آنان را برای ساعاتی بازداشت کردند.

دوشنبه سوم بهمن صدها تن از کارکنان بازنشسته شرکت مخابرات به خیابان آمدند و به عدم اجرای وعده‌ها و سطح نازل معیشت خود اعتراض کردند.

بازنشستگان مخابرات در مراکز بیش از ۱۰ استان از جمله تهران، اصفهان، یزد، لرستان، اردبیل، کردستان، گیلان، خراسان رضوی، استان مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه تجمع کردند. بازنشستگان در تهران شعار می‌دادند: «بازنشسته داد بزن، حقتو فریاد بزن».

بازنشستگان مخابرات ۲۰ دی هم در تهران مقابل مجلس قصد تجمع داشتند. نیروهای امنیتی مانع برگزاری تجمع شدند و چند تن از آنان را برای ساعاتی بازداشت کردند.

بازنشستگان مخابرات چه می‌خواهند؟

مطالبات بازنشستگان مخابرات از زمان واگذاری شرکت به بنیاد تعاون سپاه و ستاد اجرایی انباشت شده است. سال ۱۳۸۹ شرکت مخابرات تحت عنوان خصوصی سازی به بنیاد تعاون سپاه پاسداران و ستاد اجرایی فرمان امام واگذار شد. مالکان جدید به دولت تعهد دادند کلیه تعهدات حقوقی به کارکنان را پرداخت کنند اما از پرداخت مطالبات سر باز زدند.

پس از سال‌ها اعتراض، بازنشستگان موفق شدند پرداخت بخشی از مطالبات‌شان را به مخابرات تحمیل کنند. این روند اما پس از مدتی متوقف شد. مدیریت مخابرات با این استدلال که توان پرداخت مزایای رفاهی بازنشستگان را ندارند، به مرور بخشی از مزایای بازنشستگان را حذف کردند.

علاوه بر این، مدیران مخابرات با صدور بخشنامه‌ای سهم بازنشستگان از حق بیمه تکمیلی را از ۳۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش داده‌اند.

عدم اجرای آیین نامه ۸۹/۲۴، بی اعتبار شدن بیمه درمانی تکمیلی بازنشستگان مخابرات، همراه با قطع کامل امکانات رفاهی آن هم در شرایط افزایش نرخ تورم و بدتر شدن وضعیت معیشتی اعتراض ۴۹ هزار بازنشسته مخابرات را گسترش داد.

با پیگیری بازنشستگان مخابرات، کمیسیون اصل ۹۰ مجلس رسیدگی به مطالبات آن‌ها را در دستور کار گذاشت.

در مهرماه نشست کمیسیون اصل ۹۰ که با حضور وزیر ارتباطات و رییس مخابرات برگزار شد به مدیریت مخابرات یک ماه برای پرداخت مطالبات معوقه بازنشستگان فرصت داد. مدیریت مخابرات با استدلال کمبود نقدینگی، از پرداخت مطالبات خودداری کرد. اعلام کرده است پرداخت مطالبات معوقه بازنشستگان باید از محل فروش اموال متروکه مخابرات صورت می‌گیرد.

نشست روز ۱۷ دی گروهی از بازنشستگان با مدیران مخابرات بی نتیجه ماند. یکی از بازنشستگان گفت: «یکی از مدیران شرکت مخابرات گفتند با مشکلات مالی روبرو هستند و حقوق کارکنان شاغل را هم با ۱۰-۱۲ روز تاخیر دارند پرداخت می‌کنند.»

گرچه بنیاد تعاون سپاه پاسداران سال ۹۷ اعلام کرد سهام خود را «در راستای تدابیر ستاد کل نیروهای مسلح» واگذار و از مخابرات خارج شده است. بازنشستگان می‌گویند سهامداران عمده مخابرات در دستان وابستگان نهادهای (امنیتی) حکومت قرار دارد.

بازنشستگان مخابرات: مدیریت مخابرات ورشکسته‌نمایی می‌کند

کانون بازنشستگان مخابرات گیلان از مجلس خواسته است تحقیق و تفحص از وضعیت مالی مخابرات را در دستور کار قرار دهد. آن‌ها در تقاضای کتبی خود نوشته‌اند:

«با توجه به طرح مکرر و بی اساس فقدان نقدینگی و ورشکسته نمایی شرکت مخابرات، طرح تحقیق و تفحص از این شرکت در دستور کار قرار گیرد.»

بازنشستگان مخابرات در بیانیه مشترکی در ارتباط با تجمع سراسری ۳ بهمن خطاب به وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات نوشته‌اند:

«بدانند و حتما متوجه شده‌اند که بازنشستگان مخابرات باحمایت همه اصناف بازنشستگی خود تا بدست آوردن حقوق حقه خود وخانواده و وراث‌شان آرام و قرار نخواهند داشت و این گردهمایی‌ها همچنان ادامه خواهد داد».

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.