ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا و بریتانیا چندین نهاد و مقام جمهوری اسلامی را تحریم کردند

آمریکا بنیاد تعاون سپاه پاسداران و ۱۰ مقام جمهوری اسلامی را به فهرست تحریم‌های خود افزود و بریتانیا نیز پنج مقام، بنیاد تعاون بسیج و نیروی مقاومت بسیج را تحریم کرد. این تحریم‌ها همزمان با تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی وضع شدند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا دوشنبه ۳ بهمن / ۲۳ ژانویه اعلام کرد که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارت‌خانه، بنیاد تعاون سپاه پاسداران و پنج از اعضای هیأت مدیره آن، محمد نظر عظیمی فرمانده سپاه نبی‌اكرم استان كرمانشاه، کوروش آسیابانی جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب سپاه، مجتبی فدا فرمانده سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان و حسین تناور از فرماندهان ارشد سپاه استان قم و همچنین ناصر راشدی، معاون وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت:

«این اقدام که با هماهنگی بریتانیا و اتحادیه اروپا انجام می‌شود، ستون اقتصادی کلیدی سپاه پاسداران که بخش عمده‌ای از سرکوب وحشیانه رژیم را تأمین می‌کند و همچنین مقام‌های بلندپایه امنیتی هماهنگ‌کننده سرکوب‌ها در سطح ملی و استانی را هدف قرار می‌دهد.»

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در بیانیه‌ای گفت:

«آمریکا به پشتیبانی از مردم ایران در دستیابی به مطالبات‌شان برای تحقق حقوق بشر و دیگر آزادی‌های اساسی متعهد است. تا زمانی که حکومت ایران همچنان از خشونت، محاکمه‌های فرمایشی، اعدام معترضان و سایر ابزارهای سرکوب مردم خود استفاده می‌کند، ما به‌همراه شرکای خود به پاسخگو ساختن آن‌ها ادامه خواهیم داد.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا بنیاد تعاون سپاه را به‌عنوان مجموعه اقتصادی‌ای دانسته است که مقام‌های ارشد سپاه پاسداران با هدف مدیریت سرمایه‌گذاری‌ها و حضور در بخش‌های اقتصاد ایران آن را ایجاد کرده‌اند.

این وزارت‌خانه بنیاد تعاون سپاه را «چاه فساد و اختلاس» نامید و افزود منابع مالی آن ماجراجویی‌های نظامی سپاه در خارج از ایران را تأمین کرده است.

واشنگتن پیش از این بنیاد تعاون سپاه پاسداران را تحت تحریم‌های مختلف قرار داده بود، اما در اقدام روز دوشنبه آن را در چارچوب تحریم‌های حقوق بشری قرار داد.

واشنگتن سپاه پاسداران را به ادامه سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز متهم کرد و گفت این نهاد نظامی «با نقض گسترده حقوق بشر نقش رهبری در سرکوب اعتراضات ایفا کرده است».

تحریم‌های جدید بریتانیا علیه جمهوری اسلامی

بریتانیا نیز روز دوشنبه به دلیل «سرکوب وحشیانه» مردم ایران و اعدام علیرضا اکبری، شهروند دوتابعیتی ایرانی-بریتانیایی، افراد و نهادهای ایرانی بیشتری را تحریم کرد.

بنیاد تعاون بسیج، نیروی مقاومت بسیج، کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران، قاسم رضایی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی ایران، احمد فاضلیان، معاون دادستان کل ایران، سالار آبنوش، فرمانده عملیات بسیج، و حسین نجات، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قرارگاه ثارالله، در فهرست تحریم‌های جدید بریتانیا قرار گرفتند.

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا در این‌باره گفت:

«تحریم‌شدگان جدید، مقام‌های قضایی هستند که برای اهداف سیاسی از اعدام استفاده می‌کنند. آن‌ها به خیابان‌ها اراذل و اوباش را می‌فرستند تا معترضان را بزنند. آن‌ها محور سرکوب بی‌رحمانه حکومت ایران‌اند.»

دولت بریتانیا در حال حاضر سفیر خود را برای مشورت از تهران فراخوانده و گفته است به‌زودی بررسی موضوع قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی را آغاز خواهد کرد.

بریتانیا می‌گوید از آغاز جنبش سراسری در ایران ۵۰ تحریم جدید علیه حکومت اسلامی وضع کرده است.

جیمز کلورلی به‌تازگی در سفر خود به آمریکای شمالی در دیدار با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود درباره اعدام علیرضا اکبری، معاون سابق وزیر دفاع ایران که جمهوری اسلامی او را جاسوس بریتانیا می‌دانست گفت‌‌وگو و مشورت کرد.

تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه جمهوری اسلامی در حالی اعمال شد که روز دوشنبه اتحادیه اروپا نیز بسته چهارم تحریم‌های خود علیه ایران را اعلام و ۳۷ فرد و نهاد دیگر حکومت ایران را به‌عنوان عوامل سرکوب اعتراضات سراسری در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.