ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آلمان به اوکراین تانک لئوپارد می‌فرستد

آلمان نگران بود که با ارسال تانک‌های پیشرفته وارد جنگ با روسیه بشود. اکنون اما بنا به برخی گزارش‌ها صدراعظم آلمان به تصمیم رسیده است. روسیه تهدید کرده که با تجهیز اوکراین به سلاح‌های تهاجمی دامنه جنگ گسترش می‌یابد.

دو منبع آگاه به رویترز گفتند، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان سرانجام تصمیم گرفته است تانک‌های پیشرفته لئوپارد ۲ را در اختیار اوکراین قرار دهد و به کشورهای دیگر مانند لهستان هم اجازه می‌دهد تا این کار را انجام دهند. در همان حال ایالات متحده آمریکا هم قرار است تانک‌های پیشرفته آبرامز را در اختیار اوکراین بگذارد.  

سخنگوی دولت، وزارت خارجه و وزارت دفاع آلمان تاکنون در این‌باره سکوت کرده‌اند.  

اشپیگل که برای اولین بار این خبر را گزارش کرد، می‌گوید در وهله نخست ارتش آلمان یک واحد زرهی متشکل از ۱۴ تانک لئوپارد ۲ آ ۱۶ را به اوکراین می‌فرستد.  

کریستین دوئر، رهبر پارلمانی حزب دموکرات آزاد (FDP) خاطرنشان کرد که صدراعظم آلمان با بررسی همه جوانب به این تصمیم رسیده و ارسال تانک به اوکراین نشانه‌ای از همبستگی آلمان با این کشور در مقابله با تهاجم نظامی روسیه است.  کاترین گورینگ اکارت، معاون رئیس پارلمان آلمان (بوندستاگ) در توییتر خبر ارسال تانک‌های پیشرفته لئوپارد به اوکراین را تأیید کرده است.

 به گزارش اشپیگل سایر متحدان اوکراین از جمله کشورهای اسکاندیناوی قصد دارند در زمینه تجهیز ارتش اوکراین به تانک‌های لئوپارد با آلمان همکاری کنند. قرار است در بلندمدت واحدهای زرهی ارتش اوکراین به این تانک‌ها مجهز شوند.

 مقامات آمریکایی به رویترز گفتند واشنگتن هم ممکن است به زودی درباره ارسال تانک‌های آبرامز به اوکراین به تصمیم برسد و با این اقدام از تصمیم دولت آلمان نیز حمایت کند.

رویترز می‌نویسد پنتاگون از اظهار نظر درباره احتمال ارسال تانک‌های آبرامز به اوکراین خودداری کرده است. مقامات وزارت دفاع آمریکا همچنین فعلا ترجیح داده‌اند درباره ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین سکوت کنند. سرتیپ پاتریک رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در یک نشست خبری صرفاً به این گفته بسنده کرد:

«وزیر دفاع (لوید) آستین زمانی که در آلمان بود گفت‌وگوهای بسیار سازنده‌ای با همتای آلمانی خود داشت.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.