ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آخوند باعث بسته شدن یک داروخانه در آمل شد

یک آخوند به پزشک متصدی داروخانه به خاطر بی‌حجابی امر و نهی کرد. ماجرا را به امام جمعه و دستگاه قضایی کشاند تا داروخانه را تعطیل کند.

چهار و نیم ماه پس از قتل ژینا (مهسا) امینی که در جریان بازداشت به دست پلیس گشت ارشاد کشته شد، جمهوری اسلامی دوباره برخورد با زنانی که به حجاب باور ندارند را شدت بخشیده است. در همین راستا خبرگزاری مهر، وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی از پلمپ یک داروخانه در آمل به دلیل آنچه که «رعایت نکردن حجاب اسلامی» از سوی یکی از کارکنان این داروخانه خبر داد.

بر بنیاد گزارش این رسانه پلمپ این داروخانه به فاصله کوتاهی پس از آن صورت گرفت که متصدی آن به تذکر یک «روحانی آمر به معروف» که برای تهیه دارو به داروخانه مراجعه کرده بود، برای رعایت حجاب اسلامی توجه نکرد. هویت فردی که موجب بسته شدن داروخانه شد نصرت‌الله خلیلی اعلام شده است. او در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «با توجه به هتک حرمتی که امروز نسبت به روحانیت و شریعت در داروخانه مورد نظر صورت گرفت و با توجه به پیگیری امام جمعه و رئیس شبکه بهداشت شهرستان در محل حادثه و حکم قضایی دادستان شهرستان، مبنی بر پلمب داروخانه از همه دغدغه‌مندان انقلابی و دینی شهر تقاضا دارم از هرگونه تجمع و تحصن در مقابل این داروخانه یا نهادهای اداری نظیر فرمانداری و غیره خودداری کنند.»

خلیلی ادعا کرده است که عصر روز شنبه هشتم بهمن ماه برای دریافت ۱۰ عدد سرنگ انسولین به داروخانه مراجعه کرده و در آنجا «به پزشک مسئول داروخانه به خاطر کشف حجاب تذکر شفاهی داده اما متصدی از او خواست از داروخانه بیرون رود و از دادن خدمات به وی جلوگیری کرد.»

بنا بر گزارش رسانه‌های داخلی ایران این داروخانه به فاصله چند ساعت «با پیگیری های صورت گرفته و بررسی صحت هتک حرمت به روحانی آمر به معروف و ناهی از منکر، داروخانه متخلف پلمب و پرونده برای سیر در مراجع قضایی ارجاع شد.»

یک ویدئو از این واقعه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. در این ویدئو صدای خلیلی که می‌گوید «به عنوان یک مسلمان تذکر دادم، گفتند به شما خدمات نمی‌دهیم»، شنیده می‌شود و پس از آن متصدی داروخانه می‌گوید پدرش «جانباز هفتاد درصد است و اگر پدر من نبود تو امروز با این سر و وضع اینجا نبودی. بفرما برو بیرون. من نمی‌خواهم پول تو اینجا خرج شود».

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

پلمپ این داروخانه در آمل یادآور بازداشت سپیده رشنو، نویسنده‌ای است که تیرماه امسال به دلیل مقاومت در برابر دخالت یک زن محجبه بازداشت، شکنجه و محکوم شد.

پیش از این نیز مقام‌های حکومتی و اتحادیه‌های اصناف در شهرهای مختلف چند مغازه و واحد خدماتی را به دلیل مخالفت با حجاب و حضور فروشندگان بدون حجاب پلمپ و مجازات مالی کرده بودند.

همزمان با این اقدامات نیروی انتظامی نیز از تداوم ارسال پیامک کشف حجاب و بدحجابی به سرنشینان خودروها خبر داده است.

ایران از ۲۶ شهریور امسال شاهد گسترده‌ترین اعتراض به سرکوب زنان تحت پوشش اسلامی است. اعتراضات خیابانی تا نیمه آذر ادامه داشت. بر بنیاد گزارش نهادهای حقوق بشری بیش از ۵۰۰ نفر در جریان این اعتراضات به دست نیروهای حکومتی کشته و بیشتر از ۲۰ هزار نفر بازداشت شده‌اند که از ۱۰۹ نفر آنان در خطر صدور حکم اعدام قرار دارند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • منتقد

    من کاری به اصل قضیه ندارم، ولی خانم دکتر حق پناه که سوگند پزشکی خورده! چرا باید از فروش دارو به یه بیمار دیابتی جلوگیری کنه! اصلاً اون یارو آخونده فحش داده باشه! ایشون چرا باید مانع از فروش دارو به یه بیمار بشه! کدوم کار زشتتره! از خانم دکتر خیلی بعید بود!!