ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله انتحاری به مسجدی در پاکستان ۳۲ کشته برجای گذاشت

انفجار در مسجدی در هنگام نماز رخ داد. بیشتر قربانیان پلیس بودند. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.

یک بمب گذاری انتحاری در روز دوشنبه ۳۰ ژانویه/ ۱۰ بهمن در مسجدی پرجمعیت در پیشاور پاکستان به کشته‌شدن دست‌کم ۳۲ نفر منجر شد. گفته می‌شود این حمله پلیس پاکستان را هدف قرار داده است و اکثر کشته شده‌ها از نیروهای پلیس بوده‌اند. این نخستین حمله‌ای نیست که در آن پلیس در این شهر در شمال غربی پاکستان هدف قرار می‌گیرد. پیشاور شهری است که ستیزه‌جویان اسلامگرا همچنان در آن فعال هستند.

مقامات بیمارستانی گفته‌اند که دست کم ۱۴۷ نفر زخمی شده‌اند که حال بسیاری از آنها وخیم است.

شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان این انفجار را یک حمله انتحاری خواند. اسکندر خان یک مقام پلیس پاکستان افزود که حداقل ۲۶۰ نفر در مسجد حضور داشتند.

هیچ کس مسئولیت این بمب گذاری را بر عهده نگرفته است. انفجار در هنگام نماز ظهر در مسجد رخ داد و سبب فروریختن دیوار و سقف این بنا بر سر نمازگزاران شد. این ساختمان در داخل یک مجتمع بسیار مستحکم قرار دارد که شامل مقر فرماندهی نیروی پلیس استان و اداره مبارزه با تروریسم است.

خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان به جیو تی وی گفت: «ما دریافتیم که تروریست انتحاری در ردیف اول ایستاده بود.»

تصاویر منتشر شده در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که پلیس و ساکنان در تلاش برای برداشتن آوار از محل انفجار و حمل زخمی‌ها بر روی شانه‌های خود هستند.

این حمله بدترین حمله در پیشاور از مارس سال گذشته تاکنون بود. در حمله پیشین یک بمب گذاری انتحاری در مسجد شیعیان در جریان نماز جمعه حداقل ۵۸ نفر را کشت و نزدیک به ۲۰۰ نفر را مجروح کرد. شبه نظامیان داعش مسئولیت آن بمب گذاری را بر عهده گرفتند.

پیشاور که در حاشیه مناطق قبیله‌ای پاکستان در مرز افغانستان قرار دارد، اغلب مورد هدف گروه‌های شبه نظامی از جمله طالبان پاکستان قرار می‌گیرد.

این گروه که به تحریک طالبان پاکستان (TTP) معروف است، چتر گروه‌های اسلام‌گرای سنی و فرقه‌ای است که می‌خواهند دولت را سرنگون کنند و حکومت اسلامی خود را جایگزین آن کنند.

تحریک طالبان پاکستان از زمانی که سال گذشته به توافق صلح موسوم به صلح با دولت پاکستان که توسط طالبان افغانستان تسهیل شده بود، پایان داد، حملات خود را افزایش داده است.

تحریک طالبان پاکستان در چند ماه گذشته حملات مکرری را علیه پلیس انجام داده است. در ماه دسامبر، ستیزه‌جویان اسلامگرا یک مرکز ضد تروریسم را در شمال غربی این کشور تصرف کردند و افرادی را در آنجا به گروگان گرفتند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.