ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراضات پراکنده در سنندج و تهران

تهران و سنندج در شامگاه دهم بهمن بار دیگر صحنه اعتراض شد. معترضان علیه خامنه‌ای شعار دادند.

ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، از اعتراض‌های شبانه‌ی پراکنده و خُرد خیابانی در شهرهایی از ایران خبر می‌دهند.
در سنندج اعتراض‌ها پس از آن رخ داد که نیروهای امنیتی دو ماموستا، لقمان امینی و ابراهیم کریمی، را بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل کردند.
در یکی از ویدئوها، چند جوان معترض در خیابان‌ها آتش روشن کردند و هنگام مسدود کردن خیابان شعار دادند: «خیابان مالِ ماست؛ انقلاب پیروز است». ویدئوهای دیگری آنها را در حال فریاد زدن شعار «مرگ بر جاش» و «کُردستان، گورستان فاشیستان» نشان می‌دهد. یک ویدئو از اعتراضات شبانگاهی در سنندج را ببینید.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

در تهران ویدئوهایی از شهرک اکباتان ــ یکی از قطب‌های اعتراض‌های در پایتخت ــ و خیابان بهشتی منتشر شده است. شعارها تند و علیه علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی بود: «امسال سال خونه / سید علی سرنگونه»؛ «ای رهبر آزاده / قبرت شده آماده». یک ویدئو از تظاهرات شبانه در اکباتان را ببینید.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

یک ویدئو منسوب به خیابان بهشتی در تهران هم در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن صدای معترضانی که شعار می‌دهند «امسال سال خونه/ سیدعلی سرنگونه» به گوش می‌رسد. همچنین در مشهد و بوکان نیز اعتراضات پراکنده‌ای شکل گرفت.

پس از قتل حکومتی ژینا (مهسا) امینی، قیامی سرتاسری در ایران به راه افتاد. پاسخ جمهوری اسلامی سرکوب شدید وخونین بود. بنا به آمار «هرانا»، از ابتدای انقلاب ژینا تا کنون دست کم ۵۲۷ معترض کشته شدند که ۷۱ تن کودک بودند. شمار بازداشتی‌ها نیز به بیش از ۱۹ هزار و ۵۰۰ تن می‌رسد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.