ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برخورد قضايی با پزشکانی که "داروی بيگانه" تجويز کنند

عباس حاجی آخوندی، رئيس سازمان

عباس حاجی آخوندی، رئيس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ايران گفت: "پزشکانی که بيش از حد معمول داروی خارجی و بيگانه را برای بيمارانشان تجويز کنند، شائبه زد و بند آن‌ها با شرکت‌های خارجی به‌وجود می‌آيد و با اين افراد برخورد قضايی، ارشادی و رسانه‌ای می‌شود."

به گزارش خبرگزاری فارس، عباس حاجی آخوندی گفت: "کمبود دارو در کشور چندان زياد نيست و اگر کمبودی هم وجود دارد، بيشتر مربوط به داروهای خارجی و بيگانه است که مشابه آن‌ها با کيفيت مناسب در داخل توليد می‌شود."

حاجی آ‌خوندی افزود: "اگر مشاهده شود که پزشکی بيش از حد معمول از يک داروی بيگانه در نسخه‌هايش تجويز کرده است، وزارت بهداشت با او برخورد می‌کند."

به گفته رئيس سازمان غذا و دارو "برخورد وزارت بهداشت هم به صورت برخورد قضايی، هم ارشادی و هم رسانه‌ای خواهد بود، البته وزارت بهداشت قاضی يا راشد خوبی نيست و پزشکان متخلف ابتدا دعوت می‌شوند و از آن‌ها درباره علت تجويز زياد يک دارو سئوال می‌شود و اگر توضيحات آن‌ها قانع‌کننده نبود، برای برخورد قانونی به مراجع قانونی معرفی می‌شوند."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.