ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراضات شبانه در مهاباد در واکنش به حملات شیمیایی به مدارس دخترانه

شامگاه دوشنبه ۱۵ اسفند، گروهی از جوانان در مهاباد در پی حمله شیمیایی تروریستی به یک مدرسه دخترانه در این شهر به خیابان‌ها آمدند و شعارهای اعتراضی سر دادند.

به گزارش سازمان حقوق‌بشری هه‌نگاو، شهروندان در مهاباد در اعترض به حملات شیمیایی علیه دانش‌آموزان، با شعار «مرگ بر دیکتاتور» به خیابان‌‌ها آمدند. ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، گروهی از جوانان را نشان می‌دهد که در خیابان آتش روشن کرده‌اند و شعار اعتراضی سر می‌دهند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

به گزارش رسانه‌های داخلی ظهر دوشنبه مدرسه دخترانه شهر گوک‌تپه در چند کیلومتری مهاباد مورد هجوم گازهای مسموم‌کننده قرار گرفت و تعداد زیادی از دانش‌آموزان با علائم مسمومیت به بیمارستان شهر مهاباد منتقل شدند. در پی این حمله شیمیایی، وضع بیمارستان خمینی مهاباد بسیار آشفته شده بود. فیلم‌هایی هم از وضع این بیمارستان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

سید اسعد رسولی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهاباد در مصاحبه با صدا و سیمای جمهوری اسلامی حمله شیمیایی به مدرسه دخترانه گوک‌تپه را تأیید کرد. این مقام مسئول گفت:

در پی بدحال شدن تعدادی از دانش‌آموزان و آموزگاران مدرسه دخترانه صبا (متوسطه اول) شهر گوگ‌تپه بلافاصله افراد بدحال، به بیمارستان امام خمینی مهاباد اعزام شدند.

از تعداد دقیق دانش‌آموزان بدحال اطلاعی در دست نیست. مدیر آموزش و پرورش مهاباد ادعا کرد که شمار دانش‌آموزان نیازمند درمان از ۳۰ نفر تجاوز نمی‌کند. برخی رسانه‌های محلی اما شمار دانش‌آموزان نیازمند درمان را دست‌کم ۵۰ نفر اعلام کرده‌اند. بر اساس گزارش‌های تایید نشده برخی از معلمان هم نیاز به درمان داشتند و برخی دانش‌آموزان مضطرب شده بودند. وضع بیمارستان خمینی مهاباد به حدی آشفته بود که مدیر کل آموزش و پرورش مهاباد از والدین دانش‌آموزان خواست از رفت و آمد به بیمارستان و سایر مراکز درمانی خودداری کنند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

اغلب دانش آموزان از ناحیه چشم و تنفس دچار مشکل شده‌ بودند. مانند سایر حملات منشأ این حمله بیوتروریستی هم نامشخص است.

علاوه بر مهاباد در چالدران، ماکو، سلماس، نقده و تکاب هم تعدادی از دانش‌آموزان که هدف حملات شیمیایی قرار گرفته بودند به مراکز درمانی منتقل شدند.

در همان حال سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی فراجا اعلام کرد  پلیس به بهانه «حفاظت و حراست از دانش‌آموزان» و در برابر «اقدامات اخلالگران امنیت عموم»، تعداد گشت‌های ویژه و تخصصی ثابت و سیار را در اطراف مدارس و خوابگاه‌های دانشجویی افزایش داده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.