ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیروهای امنیتی دست‌کم ۱۰ معلم را بازداشت کردند

نیروهای سرکوب در چند شهر به تجمع معلمان یورش بردند و معلمان را کتک زدند و شش عضو انجمن صنفی معلمان سنندج، دو معلم در شیراز و دو معلم در کرمانشاه و کرج را بازداشت کردند.

سه‌شنبه ۱۶ اسفند هم‌زمان با تجمع معلمان در بیش از ۲۸ شهر، نیروهای امنیتی دست‌کم ۱۰ معلم را در شهرهای مختلف بازداشت کردند. دو تن از معلمانی که در شیراز بازداشت شده بودند، در عصر همان روز آزاد شدند اما هشت تن از معلمان معترض را در بازداشتگاه حبس کرده‌اند.

کانال تلگرام «جوانان انقلابی سنندج» شامگاه سه‌شنبه از بازداشت شش معلم در این شهر خبر داد. نیروهای امنیتی صبح شانزدهم اسفند بهاءالدین ملکی و وریا کریمی را در تجمع معلمان، دانش‌آموزان و خانواده دانش‌آموزان در مقابل ساختمان آموزش و پرورش بازداشت و به بازداشتگاه پلیس امنیت این شهر منتقل کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی در ادامه کمال فکوریان و جمال پاکزاد، دو عضو هیئت مدیره انجمن صنفی معلمان سنندج که برای پیگیری وضعیت همکاران بازداشت‌شده خود به پلیس امنیت مراجعه کرده بودند را نیز بازداشت کردند. نیروهای امنیتی همچنین شامگاه ۱۶ اسفند عابد احمدی را در مقابل ساختمان پلیس امنیت و مختار اسدی را در خانه‌اش بازداشت کردند. شمار معلمان بازداشت‌شده در سنندج طی روز ۱۶ اسفند، شش نفر است.

نیروهای سرکوب صبح روز سه‌شنبه به سمت معلمان معترض در مقابل ساختمان آموزش و پرورش گلوله ساچمه‌ای شلیک کردند. بر اساس گزارش «جوانان انقلابی سنندج»، شماری از معلمان مورد اصابت گلوله‌های ساچمه‌ای قرار گرفتند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

در یک خبر دیگر «کولبر نیوز» از بازداشت صادق سامره‌ایی، معلم و فیلم‌ساز در شهر کرمانشاه خبر داد. ماموران وزارت اطلاعات پس از پایان تجمع معلمان در شهرهای مختلف به منزل سامره‌ایی یورش بردند و او را بازداشت کردند.

نیروهای امنیتی در استان البرز نیز رحمان عابدینی را در تجمع معلمان در مقابل ساختمان آموزش و پرورش کرج بازداشت کردند. در شیراز هم محمدعلی زحمتکش و غلامرضا غلامی کندزی به دست نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

کانال صنفی معلمان شامگاه سه‌شنبه نوشت دو معلم بازداشت شده و هفت تن از دانش‌آموزان و اولیاء دانش‌آموزان که در تجمع مقابل ساختمان آموزش و پرورش شیراز بازداشت شده بودند، آزاد شدند.

معلمان صبح ۱۶ اسفند در اعتراض به مسموم‌ کردن دانش‌آموزان و «حمله بیولوژیک به مدارس»، «صدور احکام هیئت‌های تخلفات اداری علیه معلمان و فعالان صنفی»، «فروش فضاهای آموزشی، تفریحی، خدماتی و ورزشی متعلق به آموزش‌وپرورش در قالب طرح مولدسازی» و با مطالبه «رفع ممنوعیت تحصیل جهت دانش‌آموزانی که در ماه‌های گذشته بازداشت‌ شده‌اند»، «محکومیت برخوردهای تحقیرآمیز و بازداشت همکاران بازنشسته در تجمع روز ۹ اسفند و درخواست آزادی فوری همه پیشکسوتان» و «آزادی همه معلمان زندانی» در ۲۸ شهر تجمع کردند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی گزارش کرد پلیس و نیروهای امنیتی در شهرهای مشهد، سقز، شیراز، کرج، اصفهان، رشت، نیشابور و مریوان به تجمع معلمان حمله کردند.

بر اساس گزارش این شورا در تهران ماموران امنیتی با مسدود کردن مسیرهای منتهی به محل تجمع مانع شکل‌گیری تجمع شدند. در مریوان نیز نیروهای امنیتی همین شیوه را برای جلوگیری از شکل‌گیری تجمع به کار بردند. بر اساس گزارش انجمن صنفی معلمان مریوان «نیروهای امنیتی و لباس شخصی در چند لایه اداره آموزش و پرورش را محاصره کرده بودند»، سه معلم به نام‌های ناصر تاتلی، ادیب قادری و آرام قادری را کتک زدند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

در شهر رشت هم ماموران امنیتی با شلیک گاز اشک‌آور قصد داشتند معلمان معترض را متفرق کردند.

کانون صنفی معلمان استان اصفهان هم در بیانیه‌ای که عصر روز شانزدهم اسفند منتشر شد، از یورش نیروهای امنیتی به کلینیک فرهنگیان و «و ضرب و شتم و دستگیری معلمان» خبر داد. هویت معلمان بازداشت شده در اصفهان هنوز اعلام نشده است.

تشکل‌های صنفی معلمان به عنوان سازمان‌یافته‌ترین نهاد مدنی در ایران از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تا خرداد امسال، پیش از بازداشت گسترده معلمان در سراسر ایران، در اعتراض به کاهش بودجه رتبه‌بندی، خصوصی‌سازی آموزش و پرورش، برخورد امنیتی و پرونده‌سازی برای فعالان صنفی مجموعه‌ای از کنش‌های اعتراضی را سازمان داد. در فاصله اردیبهشت تا خرداد ۱۴۰۱ بیش از صد معلم در سراسر ایران به دست نیروهای امنیتی بازداشت شدند. رسول بداقی که ۱۰ اردیبهشت بازاشت شده بود را از آن زمان در زندان حبس کرده‌اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.