ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اوکراین: تداوم مقاومت در برابر حمله سنگین روس‌ها به شهر باخموت

هر دو سو گزارش دادند که تلفات طرف مقابل در نبردهای اطراف رودخانه کوچکی که شهر ویران‌شده باخموت را به دو نیم می‌کند، افزایش یافته است.

فرمانده نیروی زمینی اوکراین اعلام کرد که وضعیت در شهر تقریباً متروکه باخموت وخیم است، با این حال او افزود که نیروهایش در حال دفع حملات روسیه برای تصرف شهر هستند.

سرهنگ اولکساندر سیرسکی در کانال تلگرامی مرکز نظامی رسانه‌ای اوکراین گفت:

تمام تلاش‌های دشمن برای تصرف شهر توسط توپخانه، تانک و سایر نیرو‌ها دفع می‌شود.

براساس آخرین اطلاعاتی که بریتانیا منتشر کرده، نیروهای اوکراینی غرب باخموت را کنترل می‌کنند، در حالی که نیروهای گروه واگنر روسیه بیشتر بخش شرقی شهر را در اختیار دارند. رودخانه باخموتکا که از شهر می‌گذرد اکنون خط مقدم جبهه محسوب می‌شود.

یوگنی پریگوژین، رهبر گروه واگنر، روز یکشنبه گفت وضعیت در این شهر «بسیار سخت» است. او گفت:

هرچه به مرکز شهر نزدیکتر می‌شویم، جنگ شدیدتر می‌شود... اوکراینی‌ها ذخایر [مهماتی] بی‌پایان پرتاب می‌کنند. اما ما در حال پیشروی هستیم و به پیش خواهیم رفت.

او همچنین گفت افراد ارتش روسیه در مورد رساندن مهمات به سربازانش کمک می‌کنند:

دیروز ۱۵ کامیون و امروز ۱۲ کامیون دریافت کردیم و فکر می‌کنم دریافت مهمات را ادامه خواهیم داد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، یکشنبه شب گفت نیروهایش در چند روز گذشته بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ سرباز روس را در جریان نبردها برای کنترل باخموت کشته‌اند.

زلنسکی افزود نیروهای روسی یک‌هزار و ۵۰۰ زخمی داشتند و آن‌ها را از منطقه عملیات خارج کردند.

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای این کشور بیش از ۲۲۰ نظامی اوکراینی را طی ۲۴ ساعت گذشته در منطقه دونتسک کشته‌اند.

هیچ یک از طرفین جزئیاتی از تلفات خود ارائه نکردند.

روسیه تصرف باخموت را گامی به سوی هدف اصلی جنگ یعنی تصرف تمام منطقه صنعتی دونباس اوکراین می‌داند. مناطق دونتسک و لوهانسک دونباس را تشکیل می‌دهند.

پس از نشانه‌های اولیه از عقب‌نشینی نیروهای اوکراینی، اکنون اوکراین تصمیم گرفته است در باخموت بماند تا با بهبود وضعیت آب و هوا و رسیدن کمک‌های نظامی بیشتر از جمله تانک‌های سنگین لئوپارد و چلنجر، ضد حمله‌ای را در ماه آوریل یا مه ‌آغاز کند.

ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار منطقه بلگورود روسیه واقع در نزدیکی مرز اوکراین اعلام کرد که  پدافند هوایی روسیه امروز دوشنبه ۲۲ اسفند / ۱۳ مارس چهار موشک را بر فراز این منطقه سرنگون کرد. او افزود یک نفر زخمی شده است.

منطقه دونتسک اوکراین که تحت کنترل روسیه است روز یکشنبه چهار بار گلوله‌باران شد و مناطق مسکونی و خطوط برق هدف قرار گرفتند. مقامات روسیه اوکراین را مقصر دانستند.

اوکراین تقریباً هیچ‌گاه مسئولیت حملات به داخل روسیه و مناطق تحت کنترل این کشور در اوکراین را برعهده نمی‌گیرد.

در همین حال، دمیترو کولِبا، وزیر امور خارجه اوکراین از آلمان خواسته است تا در تأمین مهمات سرعت بخشد و آموزش خلبان‌های اوکراینی با هواپیماهای جنگنده غربی را آغاز کند.

کولبا تصریح کرد که انتظار ندارد متحدان غربی به این زودی‌ها هواپیماهایی را که اوکراین درخواست کرده‌ است را در اختیار این کشور قرار دهند، اما تأکید کرد که خلبان‌ها باید برای زمان تصمیم‌گیری آماده باشند.

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا گفت این اتحادیه می‌تواند به‌زودی بودجه‌ای را برای خرید تسلیحات اوکراین به میزان ۳,۵ میلیارد یورو (۳,۷ میلیارد دلار) در اختیار کی‌یف قرار دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.