ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سپیده قلیان از زندان اوین آزاد شد

این زندانی سیاسی بعد از چهار سال و هفت ماه از زندان آزاد شد.

مهدی قلیان، برادر سپیده قلیان، چهارشنبه ۲۴ اسفند با انتشار عکسی در حساب کاربری خود در اینستاگرام، از آزادی این زندانی سیاسی از زندان اوین زودتر اتمام دوره محکومیت خبر داد.

سپیده قلیان بعد از تحمل چهار سال و هفت ماه حبس در زندان‌های مختلف مانند اوین، زندان بوشهر و زندان سپیدار اهواز از زندان آزاد شد.

سپیده قلیان پس از آزادی مقابل زندان اوین فریاد زد:

«خامنه‌ای ضحاک، می‌کِشیمت زیر خاک»

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

سپیده قلیان در تاریخ ۲۸ مردادماه ۱۴۰۰ از زندان بوشهر به مرخصی اعزام شده بود، در تاریخ ۱۹ مهرماه همان سال به دست نیروهای امنیتی در منزل خواهر خود در اهواز بازداشت شد. او را در تاریخ ۲۲ مهرماه، به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین فرستادند. این فعال مدنی نهایتا ۱۳ آبان ماه سال گذشته، با پایان مراحل بازجویی به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

سپیده قلیان در تاریخ ۲۷ آبان ‌ماه ۹۷ به همراه دست‌کم ۱۹ تن از جمله تمامی اعضای مجمع نمایندگان کارگران نیشکر هفت‌تپه، چند فعال کارگری و تعدادی از شاغلین و مدیران شرکت که جهت پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان در پلیس امنیت حاضر شده بودند، در محل پلیس امنیت شوش بازداشت شد و در تاریخ ۲۷ آذرماه همان سال با قرار وثیقه آزاد شد. 

در جریان پخش اعترافات اجباری سپیده قلیان، اسماعیل بخشی و چند تن دیگر توسط صدا و سیما، این دو شهروند، پیش از پخش این مستند اعلام کرده بودند که نیروهای وزارت اطلاعات و دیگر نیروهای امنیتی آنها را شکنجه کرده‌اند. آنها ساعاتی بعد از این اظهارات مجددا توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

سپیده قلیان در تاریخ چهارم آبان‌ماه ۹۸ با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد و در تاریخ ۲۳ آذر ۹۸ توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران به پنج سال حبس قطعی محکوم شد.

این فعال مدنی و فعال حقوق کارگران نهایتا در تاریخ یکم تیرماه ۹۹ پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل و در تاریخ بیستم اسفندماه ۹۹ از بند زنان زندان اوین به زندان بوشهر تبعید شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.