ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گروسی از اعزام یک تیم فنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران خبر داد

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید این آژانس هنوز باید با ایران روند ظرفیت‌های نظارتی و راستی‌آزمایی بیشتر را آغاز کند.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، نسبت به افزایش دسترسی بازرسان این آژانس به تأسیسات هسته‌ای ایران و بازیابی تجهیزات نظارتی ابراز خوش‌بینی محتاطانه‌ای کرد و گفت در چند روز آینده یک تیم فنی را برای پیگیری تعهدات جمهوری اسلامی به ایران اعزام خواهد کرد. گروسی اظهار امیدواری کرد که «مشکلی پیش نیاید».

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پی سفر اخیر خود به تهران گفت ایران موافقت کرده است تجهیزات نظارتی، از جمله دوربین‌های نظارتی را که مقام‌های جمهوری اسلامی تابستان گذشته حذف کرده بود، نصب کند. گروسی افزود ایران همچنین با افزایش ۵۰ درصدی بازرسی‌ها در سایت زیرزمینی فردو موافقت کرده است. او گفت:

درک من این است که ما در این موارد به توافق رسیده‌ایم. من می‌دانم که در تهران با چه چیزی موافقت کردم و تیم فنی خود را برای کار روی آن می‌فرستیم. اگر مشکلی وجود داشته باشد، آن را گزارش خواهم کرد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود:

ما هنوز باید روند دریافت این ظرفیت‌های نظارتی و راستی‌آزمایی بیشتر را آغاز کنیم. این روند ممکن است هفته‌ها یا روزها طول بکشد.

ایران در بیانیه مشترکی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته بود که «اطلاعات بیشتری» در مورد آثار اورانیوم یافت‌شده در سه سایت هسته‌ای قدیمی خود را ارائه خواهد کرد. جمهوری اسلامی پیش از این از آژانس خواسته بود تحقیقات چند ساله خود را در مورد آثار این مواد به‌عنوان شرط ورود مجدد به برجام تعطیل کند. گروسی درباره این تحقیقات گفت:

این در دستان ایران است. اگر آن‌ها اطلاعات معتبری به ما بدهند که بتوانیم روی آن کار کنیم، شاید بتوانیم در تلاش برای حل این موضوع سریعتر حرکت کنیم.

رافائل گروسی روز گذشته، چهارشنبه ۲۴ اسفند / ۱۵ مارس به واشنگتن رفت تا با مقامات دولت جو بایدن در مورد آخرین فعالیت‌های هسته‌ای ایران گفت‌وگو کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.