ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بنی‌صدر: کانديداها با تفاوت‌های جزئی سياست مشترکی دارند

ابوالحسن بنی‌صدر، نخستين رئيس‌جمهور ايران

ابوالحسن بنی‌صدر، نخستين رئيس‌جمهور ايران در گفت‌وگو با رويترز گفت شش کانديدای باقی‌مانده در رقابت‌های انتخاباتی رياست جمهوری ايران با برخی تفاوت‌های جزئی يک سياست را دنبال می‌کنند.

ابوالحسن بنی‌صدر: استراتژی خامنه‌ای اين است که ببيند تا کجا ترس می‌تواند مردم را فلج کند

بنی‌صدر که اکنون ۸۰ سال سن دارد و ساکن پاريس است در اين مصاحبه که روز گذشته انجام شده، گفت: "هر کدام از اين کانديداها توسط خامنه‌ای منصوب شده‌اند و مجری دستورات او هستند."

به‌گفته ابوالحسن بنی‌صدر تا زمان محمود احمدی‌نژاد جمهوريت نظام مقاومت می‌کرد اما ديگر آن نيز پايان يافته است.

رئيس‌جمهور پيشين ايران با تأکيد بر اين‌که بيشتر جهت‌گيری‌های سياسی ايران از جمله برنامه هسته‌ای و حمايت از بشار اسد را رهبر جمهوری اسلامی تعيين می‌کند، افزود: "تمامی کانديداهای رياست جمهوری در رقابت‌های انتخاباتی ثابت کردند که با واقعيت‌های مربوط به زندگی روزمره و مشکلات اقتصادی مردم بيگانه‌اند."

ابوالحسن بنی‌صدر گفت: "استراتژی خامنه‌ای اين است که ببيند تا کجا ترس می‌تواند مردم را فلج کند. اين انتخابات برای آن است که گفته شود: انتخابی جز صندوق رأی نداريد وگرنه جهنم در انتظار شماست."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علی

    صحبت های امروز بنی صدر ادامه یک جنگ قدرت قدیمی بین او و بقایای جناح بهشتی است. در اوج جنگ قدرت بین بنی صدر و بهشتی (دو جناح متقابل در سال 1360) خامنه ای، رفسنجانی، میر حسین موسوی، کروبی، خاتمی و بسیاری دیگر در جناح بهشتی بودند. جناح بهشتی حالا هشت پاره شده و هر یک به سویی رفته اند. بهشتی مدفون در بهشت زهرا، خامنه ای در قدرت. موسوی و کروبی محبوس، رفسنجانی و خاتمی منزوی، ... شده اند. ولی کشاکش های بین جناح های درگیر در جنگ قدرت هنوز ادامه پیدا کرده است و نمونه ان هم همین مقاله بین بقایای همان دو جناح درگیر در جنگ قدرت یعنی بنی صدر و خامنه ای است.

  • علی

    از کرامات شیخ ما این است شیره را خورد و گفت شیرین است. اقای بنی صدر خود از توجیه گران قدیمی حکومت اسلامی بوده است و همو از فردای بازگشت خمینی از پاریس بلندگوی تبلیغاتی نظام تازه بود. بنی صدر در جنگ قدرتی که با باند بهشتی صورت گرفت بازی را باخت. این صحبت های حال اقای بنی صدر هم ادامه همان بازی های سیاسی قدیم است. اگر ایشان صداقتی دارد داستان های پشت پرده را که خود در ان ها دخالت داشته را به طور واقعی بگوید نه این که مرتب داستان ها را در جهت مطلوب خود تغییر بدهد. مثلا در اولین دور بازی انتخابات رئیس جمهوری که در بهمن 1358 صورت گرفت فقط هشت نفر توسط تلویزیون دولتی گزینش شدند (درست شبیه به همین وضعیت در انتخابات اخری هم تکرار شد!) و بنی صدر ان شعبده بازی اول را به صورت یک انتخابات کاملا ازاد وانمود می کند چون خودش از توی صندوق بیرون امد.