ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بيانيه فعالان جنبش زنان: مسئله توجه به کانديدايی خاص نيست، مسئله حقوق زنان است

بيش از ١٩٠ تن از فعالان

بيش از ١٩٠ تن از فعالان حقوق زنان يک روز پيش از يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوری، با انتشار بيانيه‌ای هشدار دادند که حقوق زنان بيش از هر زمانی در حال از دست رفتن است.

در اين بيانيه ضمن اشاره به محروم کردن زنان از انتخاب شدن در انتخابات رياست جمهوری آمده است: "به ميزانی که پديده انتخابات در هر دوره بيشتر و بيشتر رنگ باخته و انتخاب رئيس قوه مجريه به انتصاب حکومتی نزديک‌تر می‌شود، سرکوب جنسيتی نيز سيستماتيک‌تر شده و در اين دوره رسما و بدون واهمه از واکنش مردم مسئله خانه‌نشينی زنان و محدود شدن نقش زن به زاد و ولد رسميت بيشتری پيدا می‌کند."

فعالان حقوق زنان گفته‌اند بيشتر نامزدهای انتخاباتی جز در مواردی معدود و محدود، به جای اهميت دادن به خواسته‌های واقعی زنان در بی‌توجهی به حقوق برابر جنسيتی به رقابت با هم پرداخته‌اند.

آن‌ها شرايط داخلی و بين‌المللی ايران را به‌ويژه با پافشاری حکومت ايران بر برنامه هسته‌ای‌اش، گسترش تحريم‌ها و وضعيت نابسامان اقتصادی، هشداردهنده خوانده و فشار بر زنان ايران را در چنين شرايطی بيش از پيش ارزيابی کرده‌اند.

اين فعالان حقوق زنان فضای کنونی انتخابات در ايران را فضايی امنيتی عنوان کرده‌اند که گسترش بيشتری نيز يافته است.

آن‌ها همچنين شرايط خاورميانه را با در نظر گرفتن نقش ايران در برخی مناقشات آن و رشد اسلام‌گرايی افراطی در اين منطقه، "بغرنج" خوانده‌اند.

در بيانيه آمده است: "ايران در تب بحران می‌سوزد و متأسفانه شرايط موجود، نه تنها نويدی برای بهبود شرايط بين‌المللی ايران نمی‌دهد، بلکه نگرانی از بروز جنگ را نيز افزايش می‌دهد."

اين فعالان حقوق زنان اعلام کرده‌اند که انتخابات رياست جمهوری ايران برای آن‌ها "فرصتی برای شنيده شدن و هشدار دادن است." آن‌ها نوشته‌اند: "مسئله ما توجه به کانديدايی خاص نيست. بلکه مسئله ما همچنان حقوق زنان است که بيش از پيش درحال از دست رفتن است."

اين بيانيه را چهره‌هايی چون آسيه امينی، پرستو فروهر، پروين بختيارنژاد، جلوه جواهری، خديجه مقدم، زينب پيغمبرزاده، شيرين عبادی، لونا شاد، محبوبه عباسقلی‌زاده، مريم حسين‌خواه و نيره توحيدی امضا کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • mmansour piry khanghah

    همین بی توجهی و سیاسی کاری شما زنان به اصطلاح پیشرو نشان می دهد که خودتان مایل به شرکت  در مبارزات مردم ایران نیستد.علتش هم دور شدن شما از جمع زنان و افتادن در دام ائدیولوژی های غیر دمکراتیک است. ایرانیان(زن و مرد) فردا رأی خود را به صندق ها می اندازند و اصلاح طلبان واقع بین که مدافع حقوق زنان مدرن هستند و نیز اصولگرایان مدافع حقوق زن(سنتی ) کاندیداهایی را(خوب یا بد)طبق میزان درک  خود و شرایط خاص کشور به میدان مبارزه فرستاده اند.خب ،اگر شما زنان تمایل به شرکت در انتخابات  دارید،در انتخاب  به کاندیدای بهتری  که ممکن است اندکی به نفع زنان اقدام کند رأی بدهید و یا با تحریم  انتخابات نشان دهید که سیاسی هستید و قدرت انتخاب دارید. هموطن !تغییر شرایط زنان  در کشورهای اسلامی به شکلی که زنان کمونیست،چپ و یا هالیوودی های  سلطنت طلب می خواهند ،نه ممکن است و نه خود زنان می خواهند.مردان ایرانی را به همان دلیل که همه  میدانیم فاکتور میگیرم.لذا ابتدا باید به دمکراسی واقعی روی آورد و سپس به اصول و قوائد مردمسالاری  احترام و سرانجام طبق دستورالعمل دمکراسی،اقدام به ایجاد تشکل مردمی و تجمع و تظاهرات نمود. عدم شرکت در مبارزات یعنی عدم بلوغ سیاسی و افراط هم یعنی خامی و زیان بار