ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محمدرضا خاتمی: اولین درخواست ما آزادی موسوی، کروبی، رهنورد و زندانیان سیاسی است

محمدرضا خاتمی، عضو جبهه مشارکت

محمدرضا خاتمی، عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی می‌گوید که اولین درخواست "میلیون‌ها اصلاح‌طلبی" که به پای صندوق‌های رای رفتند، آزادی میر حسین موسوی و مهدی کروبی و زهرا رهنورد و زندانیان سیاسی است.

دبیرکل پیشین جبهه مشارکت در یادداشتی که در تارنمای نوروز، پایگاه خبری نزدیک به جبهه مشارکت منتشر شده آورده است: "اینک که جشن ملی بر پا شده است اولین درخواست ما این است که با آزادی میر حسین موسوی و مهدی کروبی و زهرا رهنورد و همه زندانیانی که به باور ما بی گناه هستند شیرینی و حلاوت این حماسه سیاسی را دوچندان کنیم."

در بخشی از این نامه آمده است: " این درخواست میلیونها اصلاح طلبی است که در خلق آرزوی رهبری نقش بی بدیل داشتند و اینک از رهبری می خواهند به این خواسته آنها پاسخ مثبت دهند و دلهای آنها را قرین شادی کنند."

محمدرضا خاتمی اضافه کرده است: " سال‌ها خون دل خوردیم و صبر کردیم. سال‌ها آماج تهمت و افترا بودیم و تحمل کردیم. سال‌ها از هر سو باران بلا و رنج بر سرمان بارید و با دل خونین لب خندان آوردیم. سال‌ها فشارهای طاقت فرسا را تحمل کردیم و نشکستیم. سال‌ها در غم یاران در حصر و حبس و در فقد شهیدان بی‌نام و نشان در خلوت خود گریستیم و دعا کردیم اما ناامید نشدیم. و سر انجام در روزگاری که گمان می‌کردند دیگر نیستیم و محو شده‌ایم مردم کاری کردند کارستان. باز ازدرون صندوق‌های رای بالیدیم و سر برآوردیم."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Mariam

    با سلام ببیخشید که اینو میگم ولی من چند روز پیش که درباره زندانی هایی بودن که به خاطر به زندان رفته اند از جوانی بود که در زندان رفته بود این جوان بیچاره باید ۱۵ سال هبس بکشد وبه او اصلاند خوراکی نمیدهند و او را هروز ۷۱ تا شلاق میزننو او هق دیدن بستگان خود راهم ندارد این کار را حتی کافر نمیکنن ولی میدونم همی اینها کار احمدی نجاته از فامیلش که نجات است به جای نجات دادن مردم را داخل چاه انداخت شما هم فکر میکنن کسی  که شغلش شهرداری بودهاز این بهتر هم میشهتوی انتخابات یا المه جوان مردم کشته شدن من که جیگرم پاره پارست با تشکر

  • mmansour piry khanghah

    موسوی و کروبی و رهنورد و تمام زندانیان سیاسی یکی پس از دیگری آزاد میشوند.لطفا صبر داشته  باشید وافراط را کنار بگذارید.۳۵ سال افراط کرده اید و هیچ نتیجه ای نگرفته اید و باز با کمال  بی شرمی شعار های افراطی و بی موقع سر میدهید! هر کس شعار تند بدهد یا احمق ( خاله خرسه) است و یا دشمن مردم ایران و عامل اجنبی و مردم در  هر دو صورت باید دهان این دیوانگان را با بتن ببندند.

  • mojtaba

    سلام باید شرط حضور در انتخابات آزادی موسوی و رهنورد و کروبی می بود و بر این اصرار می شد اما سران اصلاح طلب تین را نمی خواستند. حالا موسوی و .. آزاد شوند در برابر عمل انجام شده قرار دارند. سران اصلاح طلب به موسوی و.. خیانت کردند.

  • mmansour piry khanghah

    مردم به اصلاحات و تغییر مسالمت آمیز  رأی داده اند و نه به رفسنجای مرده خور و فرصت طلب و یارانش! مصادره راي معترضین اجتماعی -سیاسی و اصلاح طلبان نه ممکن است و نه درست است.مردم معترض باید کسانی که مجددأ قصد انحراف مسیر جنبش اعتراضی  و به بن بست کشیدن آنرا دارند،خفه کنند و مانع از مضخرف گوی و تحریک نظام و ولی فقیه بتوسط آنان گردند. هرچه دیکتاتوران،مفت خوران و غارت گران بیت المال از صف مردم دورتر باشند،مردم زودتر به نتیجه رسیده و اقای خامنه ای و اصولگرایان هم کمتر چوب لای خرخ جنبش اعتراضی و دمکراسی خواهی مردم خواهند  گذاشت. قابل عرض است : اگر رفسنجانی در انتخابات ۸۸  هم دخالت مستقیم نکرده و موسوی را منحرف ننموده بود، مطمئنأ جنبش اصلاح طلب چهار سال عقب نمی افتاد و غرب جنایت پیشه هم جرأت تحریمهای فلج کننده را پیدا نمی کرد. این جنبش جنبشی کاملأ مستقل است و هیچ گروهک و حزب و دسته ای مالک و یا پرچمدار آن نیست و اگر نیاز به رهبری و هدایت دارد،تنها شخصیت های اصلاح طلب واقعی و دمکرات حق دخالت در امور معترضین را دارند!