ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سنان اوغان در دور دوم انتخابات ترکیه از اردوغان حمایت می‌کند

رأی طرفداران این نامزد ناسیونالیست شکست‌خورده در دور نخست می‌توانست بر شمار آراء کمال قلیچداراوغلو، نماینده اپوزیسیون در دوم بیفزاید اما همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد او به جبهه اردوغان پیوست.

سنان اوغان، سومین نامزد انتخابات ریاست جمهوری ترکیه که در دور نخست ۵,۲۵ درصد آرا را به‌دست آورده بود پیش از این اعلام کرده بود که در دور دوم انتخابات نه از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری کنونی و نه از کمال قلیچداراوغلو، نماینده اپوزیسیون حمایت نخواهد کرد. برخی از صاحب‌نظران پس از اعلام نتایج دور نخست گفته بودند از آن‌جا که سنان اوغان گرایش‌های ناسیونالیستی شدیدی دارد احتمالاً طرفداران او در دور دوم به اردوغان رأی خواهند داد.

سنان اوغان دوشنبه یکم خرداد / ۲۲ مه گفته گذشته خود را نقض کرد و گفت در دور دوم انتخابات از رجب طیب اردوغان پشتیبانی می‌کند.

اوغان ضمن درخواست از حامیان خود که در دور دوم انتخابات به اردوغان رأی دهند، افزود:

«ما قبل از آخرین تصمیم‌گیری همه نوع مشورت داشتیم. این تصمیم را گرفتیم زیرا معتقدیم تصمیم ما تصمیم درستی برای کشور و ملت ماست.»

سنان اوغان ۵۵ ساله، دانشگاهی سابق، نامزد ائتلاف احزاب دست راستی به رهبری حزب «پیروزی» بود که مواضع ضد پناهجویان او شناخته شده است.

تصمیم این سیاستمدار ناسیونالیست شش روز مانده به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری گرفته می‌شود.  

در دور نخست انتخابات که روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت / ۱۴ مه برگزار شد، اردوغان ۴۹,۵۲ درصد آرا را به دست آورد و تنها کمتر از یک درصد با پیروزی در این دور فاصله داشت. کمال قلیچداراوغلو، نامزد ائتلاف شش حزبی مخالف، ۴۴,۸۸ درصد آرا را به‌دست آورد.

قلیچداراوغلو متعهد شده است که تغییرات گسترده اردوغان در سیاست‌های داخلی، خارجی و اقتصادی ترکیه، از جمله کنار گذاشتن برنامه اقتصادی غیرمتعارف او را لغو خواهد کرد.

اردوغان گفته است که رأی به او در دور دوم رأی به ثبات در کشور است.

پیوستن سنان اوغان به جبهه اردوغان موقعیت رئیس جمهوری کنونی را بیش از پیش تقویت خواهد کرد.

براساس آمار هیئت انتخابات ترکیه، میزان مشارکت در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری، در داخل کشور ۸۸,۹۲ درصد و در خارج ۵۲,۶۹ درصد بود. افراد واجد شرایط شرکت در انتخابات ۶۰ میلیون و ۶۹۷ هزار و ۸۴۳ نفر بودند و ۴ میلیون و ۹۰۴ هزار و ۶۷۲ نفر برای نخستین بار رأی دادند.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در روز یکشنبه ۷ خردادماه /  ۲۸ ماه مه جاری برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.