ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پرهام پروری، ورزشکار سقزی، مجموعاً به ۱۵ سال زندان و تبعید محکوم شد

این زندانی سیاسی در جریان اعتراضات سراسری سال گذشته بازداشت شد و در دوران بازداشت به شدت مورد شکنجه قرار گرفت. هنوز آثار شکنجه بر بدن او باقی مانده است.

پرهام پروری، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ به ۱۰ سال تبعید به زندان جاسک و پنج سال حبس تعزیری محکوم شد.

شبکه حقوق بشر کردستان گزارش داده که شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران این حکم را علیه پرهام پروری، ورزشکار اهل سقز، بعد از گذشت نزدیک به ۹ ماه بازداشت موقت صادر شده است.

جلسه دادگاه پرهام پروری در تاریخ ۷ خرداد با حضور مازیار طاطایی، وکیل مدافع او در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی عموزاد برگزار شد. یکی از اتهام‌های پرهام پروری «محاربه» اعلام شده است و این حکم امروز سه‌شنبه ۳۰ خرداد به او ابلاغ شد.

پرهام پروری، ورزشکار ۲۵ ساله اهل سقز و ساکن تهران است که در تاریخ ۱۱ مهر ۱۴۰۱ در تهران بازداشت و به بازداشتگاه بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات در زندان اوین منتقل شد.

او در زمان بازداشت توسط ماموران امنیتی به شدت مورد شکنجه جسمی قرار گرفت به‌طوری که تاکنون آثار آن بر بدن وی مشهود است.

او همچنین در مدت بازجویی در بند ۲۰۹ برای انجام اعترافات اجباری تحت فشار و تهدید قرار گرفت. دادسرای امنیت مستقر در زندان اوین پرهام پروری را به دلیل شرکت در اعتراضات مردمی به «محاربه» متهم کرده بود.

پرهام پروری در تاریخ ۱۴ دی با پایان دوران بازجویی از بند ۲۰۹ زندان اوین به تهران بزرگ منتقل و در تاریخ ۲۰ فروردین از این زندان مجددا به زندان اوین بازگردانده شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.