ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیانیه گروهی از فمینیست‌های کُرد در محکومیت درگیری مسلحانه دو حزب کومله

در مورد این بیانیه با سمیه رستم‌پور، پژوهشگر کرد گفت‌وگو کرده‌ایم. او می‌گوید: جامعه کردستان پیشروتر از این احزاب است و قادر به نقد عملکرد آنهاست. بیانیه فمینیست‌ها در همین راستاست.

در ادامه‌ی واکنش‌های انتقادی به درگیری مسلحانه میان دو حزب کومله، روز گذشته جمعی از فمینیست‌ها و فعالین کُرد در بیانیه‌ای این حمله را شدیدا محکوم کردند و این درگیری مسلحانه را نتیجه «تعمیق شکلی از سیاست‌ورزی غیردموکراتیک برخی از احزاب در کردستان» دانستند.

زمانه برای بررسی این بیانه و اهمیت آن با سمیه رستم‌پور، فمینیست و پژوهشگر کُرد ساکن فرانسه گفت‌وگو کرده است.

کفت‌وگوی زمانه با سمیه رستم‌پور را در همین صفحه بشنوید:

کفت‌وگوی زمانه با سمیه رستم‌پور را در ساوندکلاود بشنوید:

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

بیانیه فمینیست‌ها و فعالان کردستان را می‌توان به سه بخش تقسیم کرد، انتقاد از درگیری مسلحانه و عملکرد برخی از احزاب و رهبران آنها، هشدار درباره برخی نگرانی‌های جامعه کردستان عملکرد احزاب که به زیان جنبش مترقی آزادی‌خواهانه در کردستان باشد و درخواست از احزاب برای بازبینی در ساختار و عملکرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است:

اتفاق رخ داده امری تصادفی و صرفاً حاصل اشتباهات افرادی محدود در دو شاخه مذکور نیست، بلکه نتیجه تعمیق شکلی از سیاست ورزی غیردموکراتیک برخی از احزاب در کردستان است که در انحصار مردانی قرار گرفته که حتی ابایی از به‌کارگیری خشونت یا استفاده ابزاری از مبارزه مسلحانه برای پیشبرد اهداف جاه طلبانه و فردی-حزبی خود ندارند.

سمیه رستم‌پور به زمانه می‌گوید در وهله اول سرکوب خونین کردستان بعد از انقلاب ۵۷ که به به کمپ‌نشینی در بیرون از کردستان منجر شد و اشکال فردی و محفلی مبارزه و سازمان‌دهی، جای اشکال دمکراتیک‌تر و جمعی‌تر را بگیرند.

این بیانیه هم‌چنین خواستار شفاف‌سازی درباره درگیری رخ داده توسط آمران و رهبران احزاب، و نیز محاکمه عاملان و استعفای آنها از سمت‌های سازمانی خود شده است.

تاکنون با وجود انتقادها و واکنش‌های گسترده بعد از درگیری مسلحانه دو حزب کومله، رهبران این حزب در این باره شفاف‌سازی نکرده و سکوت اختیار کرده‌اند.

بیانیه جمعی از فمینیست‌ها و فعالین کردستان در محکوکین درگیری مسلحانه در کمپ حزب کومله کردستان ایران و اسامی امضاکنندگان را اینجا بخوانید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.