ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احتمال وارد شدن اتهام به ترامپ در رابطه با حمله ۶ ژانویه به کنگره آمریکا

ترامپ از دریافت نامه‌ای رسمی از سوی بازپرس ویژه رسیدگی به نقش او در پرونده حمله شش ژانویه به کنگره آمریکا خبر داده است. این بازپرس در حال تحقیق در مورد تلاش‌های ترامپ برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ است و دریافت این نامه ممکن است آغازی بر مسیر تعقیب قانونی او باشد.

بازپرسان فدرال بخش جدیدی را به پرونده تحقیق درباره حمله ۶ ژانویه به کنگره آمریکا افزوده‌اند. به تازگی نامه‌ای از سوی بازپرس ویژه به دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهوری سابق آمریکا فرستاده شده که ممکن است راه ایراد اتهام به ترامپ در رابطه با این پرونده را بگشاید.

اتهام احتمالی ترامپ نقض قانون حقوق مدنی خواهد بود.

در نامه‌ای که جک اسمیت، بازپرس ویژه به ترامپ فرستاده است به سه قانون جنایی در رابطه با تحقیقاتی در مورد نقش ترامپ در تغییر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا اشاره شده است.

اتهامات احتمالی ترامپ شامل توطئه برای ربودن نتیجه انتخابات و ایجاد مانع در برابر یک روند اداری و رسمی می‌شود.

دونالد ترامپ سه‌شنبه ۲۷ تیر / ۱۸ ژوئیه، درشبکه اجتماعی تروث -که به خودش تعلق دارد- از دریافت نامه بارپرس ویژه خبر داد و نوشت که به احتمال زیاد بازداشت و به طوررسمی متهم خواهد شد.

روز ششم ژانویه سال ۲۰۲۰ و زمانی‌که در یک مراسم تشریفاتی در آخرین مرحله، کنگره در حال تأیید نهایی پیروزی جو بایدن رقیب ترامپ در این انتخابات بود، ترامپ در برابر کاخ سفید به طرفدارانش گفت: «ما (به سمت کنگره) می‌رویم و من آنجا با شما خواهم بود.»

صدها نفر از طرفداران خشمگین ترامپ به کنگره حمله کردند. حمله به ساختمان کنگره چندین کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت. در روزهای بعد صدها نفر که در حمله به کنگره شرکت داشتند، بازداشت و به جرایم فدرال متهم شدند. دادگاه متهمان همچنان در جریان است.

در همین رابطه تحقیقات و شکایت‌های حقوقی در زمینه نقش ترامپ در این حمله در جریان است.

جک اسمیت، بازپرس ویژه یک هیأت منصفه عالی (گرند ژوری) -که در حقیقت بازوی دادستانی است- گردهم آورد تا مسأله دخالت ترامپ در قضایای ششم ژانویه و حمله به کنگره آمریکا را بررسی کنند.

همچنین افسران پلیسی که در جریان حمله روز ششم ژانویه طرفداران افراطی ترامپ به کنگره آمریکا مورد حمله قرار گرفته و کتک خورده بودند در دادگاه یک شکایت حقوقی طرح کرده‌اند.

در این شکایت حقوقی ترامپ متهم شده که «در همکاری با سفیدان برتری طلب، گروه‌‌های افراطی خشن، و طرفداران کارزارش قانون «کوکلوس کلان» را نقض کرده و در تلاشی غیر قانونی برای در قدرت ماندن مرتکب تروریسم داخلی شده است»

اواسط قرن نوزدهم و در زمان ریاست جمهوری اولیسیس گرانت، قانونی در کنگره با نام «نیروی سوم» که به قانون کوکلوس‌کلان هم شهرت دارد تصویب شد. این قانون به گرانت اجازه داد که حکومت نظامی اعلام کرده و جریمه‌ و مجازات‌های سنگینی علیه سازمان‌های تروریستی اعمال و با استفاده از نیروی نظامی کوکلوس‌کلان‌ها را سرکوب کند. اساس حقوقی شکایت افسران علیه ترامپ این قانون  بود. 

از نظر قضایی، خانواده قربانیان جریان حمله به کنگره نیز می‌توانند از ترامپ شکایت کنند. 

ممکن است در آینده ترامپ با پرونده‌های دیگری نیز مواجه شود. 

ترامپ در ایالت جورجیا ممکن است با اتهام تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ به ضرر بایدن در آن ایالت متهم شود.

تحقیقات در مورد پرونده مالیاتی ترامپ در نیویورک در جریان است. دیگر پرونده‌هایی که هنوز به سرانجام نرسیده‌اند نیز ممکن است ادامه یابند از جمله مسأله احتمال تخلف مالی در زمان برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری. 

اواسط ماه ژوئن نیز در ایالت فلوریدا، ترامپ در دادگاه حاضر و به طور رسمی به ۳۷ مورد اتهامی از جمله افشای اطلاعات طبقه‌بندی شده و دروغ گفتن به تیم تحقیق متهم شد.

ترامپ به تازگی در دو پرونده دیگر یکی در زمینه پرداخت حق السکوت به هنرپیشه فیلم‌های پورن و دیگری سوء رفتار جنسی درگیر بود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین نوامبر سال گذشته در اقامتگاهش در مارالاگو (فلوریدا) به طور رسمی اعلام کرد که به دنبال نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ است. ترامپ که با مشکلات حقوقی و شکایت‌های متعددی مواجه است و حتی در داخل حزب هم برخی به او پشت کرده و یا از او فاصله می‌گیرند، هنوز حمایت پایگاه مردمی‌اش را از دست نداده و طرفداران بسیاری دارد. 

ترامپ اتهاماتی را که به او وارد شده رد کرده و می‌گوید این اتهامات با انگیزه سیاسی او را هدف می‌گیرند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.