ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انجمن‌های حامی حقوق کودکان: سروناز احمدی را آزاد کنید

امضاکنندگان این بیانیه از همه کسانی که دغدغه کودکان را دارند خواسته‌اند صدای سروناز احمدی باشند.

انجمن‌های حامی حقوق کودکان در بیانیه‌ای خواستار آزادی سروناز احمدی، زندانی سیاسی و فعال حقوق کودک شدند.

در این بیانیه که با عنوان «سروناز احمدی را به کودکان بازگردانید» منتشر شده، آمده است که این فعال حقوق کودک با فعالیت‌های بی‌دریغ خود «برای دفاع و مراقبت از کودکان کار و مهاجر و خانواده‌های آنها» شناخته می‌شود.

در این بیانیه همچنین با اشاره به اینکه بخش‌نامه «عفو» شامل سروناز احمدی و برخی دیگر فعالان مدنی نشده است، آمده که او به همین دلیل «بهترین روزهای جوانی‌اش» را در زندان سپری می‌کند.

امضاکنندگان این بیانیه نوشته‌اند:

سروناز دانش و توان مددکاری را در کنار تجربه میدانی و دغدغه‌های اجتماعی خود قرار داده و این ویژگی منحصر‌به‌فرد او است. مادر این سال‌ها شاهد فعالیت‌های خالصانه‌ی او، چه به‌صورت داوطلبانه و چه به‌عنوان نیروی متخصص، در انجمن‌های حامی کودکان درمناطق و محله‌های مختلف بوده‌ایم. کودکان و زنانی که سروناز توان خود را برایشان به‌کار گرفته نیز به او اعتماد داشتند و او را امینخود می‌دانستند. جای کسی که هم به حقوق کودکان آگاه است و هم در حوزه‌های اجرایی، حمایتی و آموزشی توانمند است، پشت دیوارهای زندان نیست. سروناز احمدی باید در کنار کودکان و کسانی باشد که به او نیاز دارند.

انجمن‌های حامی کودکان در انتهای بیانیه‌ای خود ضمن درخواست آزادی سروناز احمدی، از همه کسانی که «دغدغه رفاه، شادی و حیات کودکان این سرزمین را دارند» خواسته‌اند صدای این فعال حقوق کودک باشند.

امضاکنندگان بیانیه درخواست آزادی سروناز احمدی عبارتند از:

انجمن حمایت از حقوق کودکان
انجمن حمایت از کودکان کار
انجمن فرهنگی اجتماعی کیانا
انجمن فرهنگی- پژوهشی پرنده درخت کوچک
انجمن یاری کودکان در معرض خطر
انجمن یاری گران کودکان کار پویا
تاک سرزمین من
گروه تلاشگران یاری همدل
موسسه توانمندسازی مهر و ماه
موسسه توانمندسازی ندای ماندگار دروازه غار
جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان

سروناز احمدی در تاریخ هشتم اردیبهشت ماه سال جاری به همراه همسرش کامیار فکور و تعدادی دیگر از فعالان مدنی هنگامی که برای عیادت به منزل محمد حبیبی، سخنگوی زندانی کانون صنفی معلمان رفته بودند، بازداشت شد.

سروناز احمدی و کامیار فکور پس از بازداشت به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند و همزمان احکام زندان آنها به اجرا گذاشته شد. این زوج از آن زمان در زندان به سر می‌برند.

اواخر اسفند ماه ۱۴۰۱، شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، سروناز احمدی را به سه سال و نیم زندان و کامیار فکور را به هشت ماه زندان محکوم کرد.

این زوج ۱۵ آبان ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات سراسری و در حالی که تنها نزدیک به سه هفته از ازدواج‌ آنها گذشته بود مقابل در منزل‌شان بازداشت شدند.

سروناز احمدی بعد از ۳۲ روز، در تاریخ ۱۶ آذر با وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی موقتا آزاد شد و کامیار فکور نیز ۱۹ بهمن‌ماه آزاد شد، امابخش‌نامه «عفو» شامل حال آنها نشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.