ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طرح مطالبات دانشجویی به حسن روحانی

در این شماره مجله همکلاسی گفت‌وگوی کوتاهی داشتیم با علی تقی‌پور فعال سابق دانشجویی در رابطه با آخرین وضعیت اشکان ذهابیان و همچنین گفت‌وگویی با نسیم سرابندی، دبیر سابق کمیسیون زنان دفتر تحکیم وحدت.

با پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، بحث رویکرد جریان‌های دانشجویی برای استفاده از فرصت‌های احتمالی و اندک فضای بازی که به واسطه حمایت اصلاحطلبان از حسن روحانی امکان دارد پدید بیاید، در محافل دانشجویی جریان دارد.
هر چند هنوز کابینه و رویکرد عملی حسن روحانی به دانشگاه روشن نشده است اما با توجه به صحبت‌های انتخاباتی حسن روحانی و انتقاداتی که از فضای امنیتی دانشگاه‌ها مطرح کرده بود، بسیاری از دانشجویان به فکر طرح مطالبات از دولت او افتاده‌اند.
عده‌ای معتقد هستند که از همین ابتدا جریان‌های دانشجویی باید دولت روحانی را مجاب به پاسخ‌گویی به مطالبات و خواسته‌های دانشجویان کنند. عده‌ای اما با یاد آور شدن دوران ریاست‌جمهوری محمد خاتمی چنین عنوان می‌کنند که دولت او هم از سوی جناح راست حاکمیت و هم از سوی دانشجویان و منتقدان تحت فشار بود و همین موضوع موجب ناکارآمدی دولت او خصوصا در ۴ سال دوم ریاست جمهوری ایشان شد و امیدوار هستند که جریان‌های دانشجویی به جای طرح مطالبات، با دولت آینده همراهی کنند و از ایحاد فشار بیشتر بر دولت روحانی جلوگیری به عمل آورند.
در همکلاسی این هفته با نسیم سرابندی، دبیر سابق کمیسیون زنان دفتر تحکیم وحدت گفت‌وگویی انجام داده‌ایم.
از سوی دیگر، اوضاع جسمانی اشکان ذهابیان فعال دانشجویی دربند که از اوایل خرداد ماه امسال برای دوران مجکومیت هشت ماهه خود روانه زندان شده است وخیم گزارش شده است. در ارتباط با آخرین وضعیت او با علی تقی‌پور فعال سابق دانشجویی و از نزدیکان اشکان ذهابیان گفت‌وگویی کوتاه داشته‌ایم.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.