ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روسیه اعلام کرد ایران برای غنی سازی اورانیوم اعلام آمادگی کرده است

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که ایران برای تعلیق غنی سازی اتمی اعلام آمادگی کرده است؛ گفت‌وگوی سراج الدین میردامادی با رضا تقی زاده، کارشناس سیاسی در گلاسکو

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری رسمی کویت (کونا) گفت: "ایرانی ها آمادگی خود را برای توقف غنی سازی ۲۰درصدی اورانیوم در مرحله فعلی اعلام کرده اند".
این مقام روسی افزوده است : "این پیشرفت می تواند تحولی را (در روند حل مسئله هسته ای ایران) ایجاد کند و از شدت اختلافات موجود از جمله نگرانی درباره امکان غنی سازی اورانیوم ایران با اهداف نظامی، بکاهد".
در همین زمینه سراج الدین میردامادی با رضا تقی‌زاده، کارشناس سیاسی مقیم گلاسگو در انگلستان گفت‌وگویی انجام داده و ارزیابی ایشان را در این زمینه پرسیده است.
رضا تقی‌زاده به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهد؛ از مواضع کنونی و نیز سوابق مسئولیت حسن روحانی در پرونده هسته‌ای ایران و قبول داوطلبانه تعلیق غنی سازی اورانیوم آیا احتمال تعلیق غنی سازی حتی موقت برای کاهش تحریم ها و فشار بین‌المللی به ایران وجود دارد یا نه؟ همیشه گفته شده است تصمیم گیر اصلی در پرونده هسته ای ایران رهبری است اما آیا این احتمال وجود دارد با به چالش کشیده شدن مواضع سرسختانه سعید جلیلی در مناظره‌های تلویزیونی در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری و رأی مردم به یک فرد میانه رو آیا احتمال دارد آیت الله خامنه ای هم با یک نرمش و تغییر مواضع موافقت کند؟، آیا ممکن است هم ایران و هم غرب با یک بازی برد برد برسند یعنی از یک سو تعلیق غنی سازی که خط قرمز غرب است برداشته شود و ایران مجاز به تداوم غنی سازی باشد اما گام‌های موثر و جدی از سوی ایران برای اعتماد سازی و شفاف سازی برداشته شود و متقابلا تحریم ها کاهش پیدا کند؟

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hassan

    این چه تیتری است:؟؟؟روسیه اعلام کرد ایران برای غنی سازی اورانیوم اعلام آمادگی کرده است منظورتان توقف است دیگر....

  • mmansour piry khanghah

    تعلیق غنی سازی اورانیوم با تعلیق غنی سازی ۲۰ درصد فرق زیادی دارد. اشتباه است.*** «سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری رسمی کویت (کونا) گفت: “ایرانی ها آمادگی خود را برای توقف غنی سازی ۲۰درصدی اورانیوم در مرحله فعلی اعلام کرده اند”.