ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترکیه بار دیگر به شمال سوریه حمله هوایی کرد

یک هفته پس از حمله انتحاری در آنکارا، ترکیه بار دیگر علیه کُردهای سوریه دست به حملات هوایی زد. دیده‌بان حقوق بشر سوریه از بمباران «شدید» در شمال سوریه خبر داد.

وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش این کشور ساعت ۲۲ یکشنبه ۱۶ مهر / ۸ اکتبر به شمال سوریه حملات هوایی انجام داد و شش هدف از جمله تأسیسات نفتی و پناهگاه‌های متعلق به کُردهای «یگان‌های مدافع خلق» (ی‌پ‌گ) را بمباران کرد.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه همچنین گفته شد که شمار زیادی از نیروهای ی‌پ‌گ «خنثی» شدند؛ عبارتی که معمولاً به جای «کشتن» به‌کار می‌رود.

با این حال وزارت دفاع ترکیه به‌طور دقیق اعلام نکرد که حملات هوایی در کدام مناطق صورت گرفته است.

در بیانیه فوق گفته شده است که در جریان این حملات، «تمامی تدابیر لازم جهت جلوگیری از آسیب به غیرنظامیان، عناصر دوست، بناهای تاریخی، فرهنگی و محیط زیست اتخاذ شد».

دیده بان حقوق بشر سوریه، نهاد غیردولتی مستقر در لندن، دوشنبه ۱۷ مهر / ۹ اکتبر از بمباران «شدید» شبانه در شمال شرق سوریه خبر داد.

پس از حمله در آنکارا

پس از بمب‌گذاری انتحاری یکشنبه ۹ مهر / یکم اکتبر در آنکارا، ترکیه حملات به خاک سوریه را از پنج‌شنبه گذشته ۱۳ مهر / ۵ اکتبر آغاز کرده و آن را با حق دفاع از خود توجیه می‌کند.

وزارت دفاع ترکیه شامگاه پنج‌شنبه گذشته اعلام کرد که نیروهای این کشور به شمال سوریه حملات هوایی انجام داده و ۳۰ هدف از جمله «پناهگاه‌ها و انبارها» را منهدم کرده‌اند.

در همان روز در حمله پهپادی به یک دانشکده نظامی در مرکز سوریه ۱۱۲ نفر از جمله چندین نفر غیرنظامی کشته و ۱۲۰ نفر زخمی شدند.

در بمب‌گذاری انتحاری آنکارا دو افسر پلیس مجروح و دو مهاجم کشته شدند. حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) مسئولیت این حمله انتحاری را برعهده گرفت. پلیس ترکیه دو روز پس از این حمله حدود یک‌هزار نفر را به اتهام ارتباط با کُردها بازداشت کرد.

ترکیه «یگان‌های مدافع خلق»  را شاخه‌ای از حزب کارگران کردستان که فعالیت آن در این کشور ممنوع است می‌داند و هر دو را در زمره سازمان‌های تروریستی طبقه‌بندی کرده است.

نیروی هوایی ترکیه بارها علیه نیروهای پ‌ک‌ک در شمال عراق حملاتی انجام داده است.

ارتش ترکیه از سال ۲۰۱۶ چندین حمله نظامی در شمال سوریه انجام داده است که عمدتاً «یگان‌های مدافع خلق» را هدف قرار داده است. این کشور همچنین مناطق مرزی سوریه را هم اشغال کرده است.

در اروپا و آمریکا فقط پ‌ک‌ک در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دارد. «نیروهای دموکراتیک سوریه» به رهبری کردها و «یگان‌های مدافع خلق» متحد نزدیک ایالات متحده در مبارزه با اسلام‌گرایان «دولت اسلامی» (داعش) در سوریه هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.