ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادگاه تجدیدنظر حمید نوری: دعوت از اعضای هیأت مرگ برای شهادت به نفع نوری

دادگاه تجدیدنظر استکهلم با درخواست وکیلان نوری برای حضور سه شاهد به نفع موکل‌شان موافقت کرده است. دادستان گفته است اگر آنها به خاک سوئد بیایند، بازداشت خواهند شد.

دور پایانی جلسات دادگاه تجدیدنظر حمید نوری (عباسی) در سوئد، از دوشنبه ۱۷ مهر/۹ اکتبر آغاز شده و تا ۱۷ آبان/۸ نوامبر ادامه خواهد داشت.

وکلای مدافع حمید نوری از دادگاه درخواست کرده‌اند مصطفی پورمحمدی، قاضی محمد مقیسه (ناصریان)، دادیار سابق زندان گوهردشت و سیروس شیخ‌پور در دادگاه شرکت کنند تا بتوانند به‌نفع موکلشان، حمید نوری شهادت دهند.

ضمن موافقت دادگاه با درخواست وکلای حمید نوری، دادستان‌ نیز در صحن دادگاه اعلام کرده که اگر قاضی مقیسه و پورمحمدی به خاک سوئد وارد شوند، بازداشت خواهند شد.

مجید نوری، فرزند حمید نوری در شبکه ایکس (توییتر سابق) نوشته است «دادستان فردی را که می‌خواهد به نفع پدرم شهادت دهد تهدید به بازداشت می‌کند.»

ایرج مصداقی، یکی از شاکیان اصلی پرونده حمید نوری، در حساب کاربری‌اش در ایکس (توییتر سابق) نوشته قاضی محمد مقیسه سه‌شنبه ۱۰ اکتبر از طریق تماس ویدئویی در دادگاه حاضر و پرونده حمید نوری شهادت خواهد داد.

هنوز مشخص نیست آیا هیچ کدام از این سه نفر در دادگاه حاضر خواهند شد یا نه.

مصطفی پورمحمدی، از اعضای هیأت مرگ است و در دوران اعدام دسته‌جمعی زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷، نماینده وزارت اطلاعات بود و بارها نام او در دادگاه توسط شاهدان و شاکیان مطرح شد.

محمد مقیسه با نام مستعار ناصریان، در زمان اعدام‌های سال ۱۳۶۷ دادیار زندان گوهردشت بود حمید نوری نیز به عنوان دستیار دادستان همکار مقیسه بود.

دادگاه تجدیدنظر (استیناف) برای رسیدگی به اتهام‌های حمید نوری، دادیار سابق زندان گوهردشت در زمان اعدام دسته‌جمعی زندانی سیاسی در سال ۱۳۶۷ که در آن زمان به نام «حمید عباسی» شناخته می‌شد، از ۹ ژانویه ۲۰۲۳، مصادف با ۱۹ دی ۱۴۰۱ آغاز شد.

جلسات دادگاه تجدیدنظر برای ۲۳ جلسه برنامه‌ریزی شده است و آخرین جلسه آن (بر اساس برنامه فعلی) روز ۸ نوامبر ۲۰۲۳ خواهد بود. دادگاه تجدیدنظر همچنین از همه شاکیان و شاهدان پرونده برای شرکت در جلسات تجدیدنظر دعوت کرده است.

در دادگاه تجدیدنظر، همچنان دو اتهام اصلی حمید نوری، یعنی «جنایات جنگی» و «قتل» مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.