ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار به تکرار مرگ زودرس زندانیان سیاسی

۹ تن از زندانیان سیاسی

۹ تن از زندانیان سیاسی رجایی شهر طی بیانیه‌ای خطاب به روسای سه قوه ایران، نسبت به تکرار مرگ زندانیان سیاسی هشدار دادند.

در این بیانیه که در واکنش به مرگ افشین اسانلو، بر اثر حمله قلبی صادر شده، آمده است، نسبت به تکرار مرگ زندانیان سیاسی هشدار داده شده و آمده است: "قطع نظر از میزان انطباق احکام صادره علیه منتقدان و مخالفان سیاسی با موازین قانونی، متاسفانه شرایط زندان‌های کشور به گونه‌ای است که سبب مرگ زود رس در بین زندانیان می شود."

افشین اسانلو، فعال کارگری

افشین اسانلو، فعال کارگری ۴۲ ساله که به اتهام شرکت در فعالیتهای سندیکایی پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ به چهار سال زندان محکوم شده بود،سومین زندانی است که در یک سال اخیر بند سیاسی ـ امنیتی زندان رجایی شهر فوت کرده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: "ما ضمن دعوت به اجرای قوانین کشور بخصوص تعجیل در آزادی زندانیان بیمار و رسیدگی به درخواست‌های آزادی مشروط و مرخصی زندانیان سیاسی و عقیدتی که مورد بی‌توجهی ویژه قرار می گیرد، نسبت به تکرار مرگ هم بندی‌های خود هشدار می دهیم و ضرورت تجدیدنظر جدی در شرایط زیست و نحوه نگهداری این زندانیان سیاسی را یادآوری می کنیم."

زندانیان سیاسی می‌گویند که عمده‌ترین مشکلی آنها "قطع تلفن با خانواده‌ها و سختگیری بی‌مورد برای انجام ملاقات حضوری" است که "فشارهای عصبی و روانی مضاعفی بر این دسته از زندانیان تحمیل می‌کند."

امضاکنندگان این نامه اضافه کرده‌اند: "عدم وجود امکانات مناسب پزشکی و بهداشتی در زندان‌ها، موانع اداری و بوروکراتیک و یا تعلل برای اعزام‌های فوری به مراکز درمانی، فقدان فضای مناسب زیست عادی زندانیان طبق استاندارهای مورد تاکید آیین نامه زندان ها، و بسیاری مشکلات دیگر، همگی مزید بر علت شده است تا زندانیان دچار امراض گوناگون عصبی و جسمی شده و بعضا بطور ناگهانی فوت کنند."

بهمن احمدی امویی،مسعود باستانی،مهدی محققی،مجید توکلی،احمد زیدآبادی،سید محمد سیف‌زاده،کیوان صمیمی،مهدی محمودیان و مصطفی نیلی امضاکنندگان این نامه هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.