ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دیوان عالی کشور درخواست اعاده دادرسی سعیده شفیعی و نسیم سلطان‌بیگی را رد کرد

این دو روزنامه‌نگار باید تا ۲۳ آبان‌ماه برای کیفر سه سال و شش ماه حبس خودشان را به زندان اوین معرفی کنند.

حسن همایون، همسر سعیده شفیعی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) از رد درخواست اعاده دادرسی سعیده  و نسیم سلطان‌بیگی، دو روزنامه‌نگار که پیشتر به حبس محکوم شده بودند خبر داد.

همایون در این توییت نوشت:

درخواست اعاده‌دادرسی همسرم سعیده شفیعی و دوستمان نسیم سلطان‌بیگی در دیوان عالی کشور رد شده است، اعلام کردند سعیده و نسیم  تا ۲۳ آبان‌ماه برای کیفر ۳ سال و ۶ ماه خودشان را به زندان اوین معرفی کنند.

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری، دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ سعیده شفیعی و نسیم سلطان‌بیگی را به سه سال و هفت ماه حبس تعزیری برای اتهام اجتماع و تبانی، هشت ماه حبس برای فعالیت تبلیغی علیه نظام، دو سال ممنوعیت خروج از کشور، دو سال ممنوعیت عضویت در گروه‌ها محکوم کرده بود.

این حکم بعداً در دادگاه تجدیدنظر عیناً تأیید شد.

مأموران سپاه پاسداران سعیده شفیعی، روزنامه‌نگار اقتصادی باسابقه را دوم بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در منزل شخصی‌اش در تهران دستگیر کردند. شفیعی در روز ۱۸ بهمن با سپردن وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به‌طور موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

سازمان اطلاعات سپاه همچنین نسیم سلطان‌بیگی را شامگاه ۲۱ دی‌ماه ۱۴۰۱در فرودگاه بین‌المللی خمینی تهران بازداشت کرد. او که از جمله با روزنامه‌های شرق، آرمان و شهروند همکاری کرده است در ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ با سپردن وثیقه یک میلیارد تومانی به‌طور موقت از زندان آزاد شد. سلطان‌بیگی در سال‌های گذشته نیز به‌دلیل فعالیت‌های دانشجویی چند بار بازداشت شده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.