ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نلسون ماندلا ميان مرگ و زندگی؛ خانواده ماندلا برای "خبر بد" آماده می‌شوند

در حالی که نلسون ماندلا،

در حالی که نلسون ماندلا، رهبر مبارزات ضدنژادپرستی در دوران حکومت آپارتايد آفريقای جنوبی همچنان در بيمارستان ميان مرگ و زندگی دست‌وپنجه نرم می‌کند، خانواده ماندلا امروز به همراه بسياری از نزديکان وی به دهکده کونو، جايی که ماندلا بزرگ شده است رفته‌ و خود را برای "خبر بد" آماده می‌کنند.

نلسون ماندلا ۲۷ سال در زندان‌های حکومت آپارتايد زندانی بود

نلسون ماندلا، رئیس‌جمهور پیشین آفريقای جنوبی به دلیل عفونت ریوی بيش از دو هفته است که در بیمارستان بستری شده و همچنان در وضعیت جسمانی بحرانی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فرزندان ماندلا صبح امروز به خانه‌ای رفتند که پدرشان با سرنگونی حکومت نژادپرست آن را ساخته بود.

هيچ کدام از اعضای خانواده ماندلا حاضر به اظهارنظر نشد اما شنيدنی‌ها حاکی از آن است که بر سر محل خاکسپاری اين مبارز قديمی اختلاف نظر وجود دارد.

پيش از اين در سال ۲۰۰۳ نلسون ماندلا در يک فيلم مستند درباره آرامگاه دهکده کونو گفته بود: "خانواده من اين‌جا هستند و من می‌خواهم در اين‌جا، در خانه خاک شوم."

در دهکده کونو بود که ماندلا در دوران کودکی از رودهای آن ماهی می‌گرفت و با شکارهای کودکانه با تيرو‌کمان شادی می‌کرد.

با اين حال برخی از نزديکان ماندلا معتقدند که وی بايد در دهکده وزو، جايی که ماندلا به دنيا آمده است به خاک سپرده شود.

ماندلا ۲۷ سال در زندان‌های حکومت آپارتايد زندانی بود و در سال ۱۹۹۰ از زندان آزاد شد. او پس از آزادی در سال ۱۹۹۳ جایزه صلح نوبل را دریافت کرد و از سال ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۹ نخستین رئیس‌جمهور سیاه‌پوست آفریقای جنوبی بود.

روز ۱۸ ژوئیه نلسون ماندلا ۹۵ ساله می‌شود و سازمان ملل به همین مناسبت از شهروندان جهان خواسته است تا در این روز به افتخار ماندلا اقدام مثبتی انجام دهند.

وی از زمان برگزاری مسابقه نهایی جام جهانی فوتبال در ماه ژوئیه ۲۰۱۰ در ژوهانسبورگ، در انظار عمومی ظاهر نشده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.