ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مسئولان زندان از اعزام حسن سعیدی، کارگر زندانی به دندان‌پزشکی با وجود از دست دادن بیشتر دندان‌هایش ممانعت می‌کنند

این عضو قدیمی و برجسته سندیکای کارگران شرکت واحد همچنین به دلیل مشکلات شدید سوء هاضمه و گوارش به رسیدگی پزشکی نیاز دارد.

هدایت فرزادی، رئیس زندان اوین، به رغم «شرایط حاد» حسن سعیدی، کارگر زندانی از اعزام او به دندان‌پزشکی خارج از زندان ممانعت می‌کند. این نخستین بار نیست که مسئولان زندان با اعمال فشارهای گوناگون این کارگر زندانی را مورد اذیت و آزار قرار می‌دهند.

پیش‌تر نیز، مسئولان زندان اوین، حسن سعیدی، عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران را ممنوع‌الملاقات کرده‌ بودند.

بنا بر گزارش سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، حسن سعیدی بیشتر دندان‌های خود را در دوران حبس از دست داده است به‌طوری که غذا خوردن نیز برای او به مشکلی جدی تبدیل شده و دچار مشکلات شدید سوء هاضمه و گوارش شده است.

سندیکای شرکت واحد با اشاره به این‌که هر یک از دندان‌هایی که احتیاج به ایمپلنت دارند حدود شش جلسه کار می‌برد و لازم است تا با اعزام به دندان‌پزشکی خارج از زندان برای این کارگر زندانی دندان مصنوعی بسازند تا از این مشکلات حاد جلوگیری شود:

حسن سعیدی نیاز مبرم به مرخصی پزشکی برای ‌ترمیم اساسی اکثر دندان‌هایش و هم‌چنین رسیدگی پزشکی در مورد مشکلات شدید سوء هاضمه و گوارش دارد.

همچنین سندیکای شرکت واحد نوشته است، در حالی از اعزام درمانی ضروری حسن سعیدی به خارج از زندان ممانعت می‌شود که با تبعیض میان زندانیان، گروهی از زندانیان عمدتاً مالی به راحتی و دفعات زیاد برای امور درمانی و حتی انجام امور شغلی و شخصی خود به خارج از زندان اعزام می‌گردند و هیچ محدودیتی برایشان وجود ندارد، اما در مورد این کارگر زندانی از اعزام درمانی‌اش جلوگیری می‌شود و حتی پس از تصادف شدید فرزند حسن سعیدی به او مرخصی اضطراری داده نشد.

حسن سعیدی، عضو قدیمی و برجسته سندیکای کارگران شرکت واحد در ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ با یورش ماموران وزارت اطلاعات به محل اقامتش در روستایی در جاده همدان بازداشت شد و ۷۵ روز در سلول‌های بند ۲۰۹ و ۲۴۰ اوین تحت فشار و بازجویی بود.

رضا شهابی عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی در همین ارتباط ۲۲ اردیبهشت در هجوم مأموران وزارت اطلاعات به خانه‌اش دستگیر شد و در بند ۲۰۹ زندان اوین زندانی شد.

حسن سعیدی از اعضای شناخته‌شده و قدیمی سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از سال ۸۳ تاکنون نزدیک به دو دهه است که به‌طور مداوم در فعالیت‌های سندیکایی و کارگری مشارکت فعال داشته است.

این فعال کارگری را تاکنون به دلیل فعالیت‌های سندیکایی چهار مرتبه از کار اخراج کردند.

دادگاه انقلاب تهران حسن سعیدی و رضا شهابی دیگر عضو این سندیکا را در یک محکمه نمایشی که بدون حضور آنها برگزار شد به شش سال زندان محکوم کرد. این رای در دادگاه تجدیدنظر تهران هم تایید شد و بر اساس آن پنج سال از حکم صادر شده قابل اجرا است. کیوان مهتدی، مترجم و پژوهشگر مدافع حقوق کارگران نیز و عضو کانون نویسندگان نیز بر اساس رای دادگاه انقلاب تهران به شش سال زندان محکوم شده است.

دستگاه امنیتی و قضایی ایران در یک «سناریو سوخته» این سه تن را به همراه شماری از اعضای شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان به دلیل دیدار با دو تن از سندیکالیست فرانسوی که با ویزای گردشگری به تهران رفته بودند به «اقدام برای براندازی نظام جمهوری اسلامی» متهم کرد.

سندیکای شرکت واحد خواستار آزادی بی قید و شرط  حسن سعیدی و‌ دیگر اعضای زندانی خود داود رضوی و ‌رضا شهابی و سایر فعالین کارگری، معلمی، دانشجویی و مدنی شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.