ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله مرگبار اسرائیل به مدرسه سازمان ملل در جنوب غزه؛ تلاش آمریکا برای حاکمیت تشکیلات خودگردان در غزه

حمله‌های هوایی پناهگاه‌های مردم غزه در خان‌یونس را هدف قرار دادند. بار دیگر در میان قربانیان زنان و کودکان وجود دارند. اردوگاه آوارگان جنین در کرانه باختری نیز به ویرانه‌ای تبدیل شده است.

اسرائیل بامداد جمعه ۲۴ آذر / ۱۵ دسامبر در حملات هوایی خود به خان‌یونس، واقع در جنوب غزه یک مدرسه سازمان ملل و خانه‌ها را هدف قرار داد.

به‌گزارش شبکه الجزیره، بیمارستان ناصر در این منطقه تأیید کرده است که در حملات به خان‌یونس دست‌کم ۱۲ نفر کشته و حدود ۲۵ نفر زخمی شده‌اند.

این بمباران شدید در مجاورت یک مدرسه آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی سازمان ملل (اونروا) که پناهگاه آوارگان بود انجام شد و به‌گفته الجزیره زنان و کودکان در میان قربانیان هستند.

این شبکه همچنین ویدئویی از ورود مجروحان این حملات به بیمارستان ناصر منتشر کرد و گفت با فروپاشی سامانه مراقبت‌های پزشکی، نجات جان افراد روز به روز دشوارتر می‌شود.

از ۱۵ مهر / ۷ اکتبر که حماس به اسرائیل حمله کرد، بیش از ۱۸ هزار و ۷۰۰ فلسطینی در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند. حملات به خان‌یونس در بامداد جمعه آخرین نمونه این حملات مرگبار است.

حمله به مرز جنوب لبنان

همزمان، خبرگزاری ملی لبنان از شلیک توپخانه اسرائیل در امتداد مرز دو کشور خبر داد.

گلوله‌باران در «رامیه»، «بیت لیف» و حومه «علما الشعب» گزارش شده است. ارتش اسرائیل همچنین اعلامیه‌هایی را منتشر کرد و به ساکنان شهر «کفار شعبه» در جنوب لبنان نسبت به فعالیت‌های حزب‌الله هشدار داد.

پس از شروع جنگ در غزه، حزب‌الله لبنان حملات موشکی به خاک اسرائیل انجام داده و اسرائیل نیز متقابلاً دست به حملات هوایی و توپخانه‌ای به جنوب لبنان زده است.

کشف جسد دو اسیر اسرائیلی

ارتش اسرائیل اعلام کرد که جسدهای دو اسیر دیگر در غزه کشف و به اسرائیل بازگردانده شد.

نیک بیزر و ران شرمن، دو سرباز جوانی بودند که در حمله ۱۵ مهر / ۷ اکتبر حماس دستگیر شدند.

ارتش اسرائیل گفت پس از شناسایی آن‌ها، خانواده‌هایشان مطلع شدند.

این اطلاعیه چند ساعت پس از آن منتشر شد که جسد یک غیرنظامی به نام الیا تولدانو از نوار غزه خارج شد.

ارتش اسرائیل همچنین اعلام کرد که تونلی را در محله شجاعیه شهر غزه منهدم کرده است.

آویچای آدرایی، سخنگوی ارتش در شبکه اجتماعی ایکس گفت که ارتش مقر یک گردان مرتبط با حماس و یک تونل را منهدم کرد. او افزود یک «خرابکار» نیز پس از تلاش برای پرتاب یک بمب کشته شد.

از اردوگاه جنین در کرانه باختری متروکه‌ای به جا مانده است

الجزیره در گزارش دیگری نوشته است که حمله ارتش اسرائیل به اردوگاه آوارگان جنین در کرانه باختری که ۶۰ ساعت ادامه داشت، صحنه ویرانی را برجای گذاشته و این اردوگاه را به منطقه متروکه‌ای تبدیل کرده است.

بر دیوارهای مغازه‌ها نقاشی هایی از ستاره داوود و دیگر نمادهای اسرائیل نقش بسته و تخریب زیرساخت‌های اردوگاه، موجب شده که آب فاضلاب خیابان‌ها را پر کند.

این گزارش می‌افزاید نیروهای اسرائیلی با بولدوزر همه چیز را در راه خود ویران کردند تا زندگی مردم در اینجا دشوارتر شود.

در این حمله دست‌کم ۱۲ نفر کشته و بیش از ۵۰۰ نفر دستگیر شدند. بسیاری از بازداشت‌شدگان بعداً آزاد شدند و برخی از آن‌ها در جریان بازجویی به شدت مورد ضرب‌وشتم قرار گرفتند.

کشتار غیرنظامیان به بهانه حماس

پیش از حملات سنگین اسرائیل به جنوب غزه، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، روز پنج‌شنبه در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در مورد تغییر رویکرد اسرائیل در عملیات نظامی خود در غزه به عملیات‌ کم‌شدت متمرکز و هدفمندتر، گفت‌وگو کرد.

جیک سالیوان در گفت‌وگو با شبکه ۱۲ اسرائیل اعلام کرد که با نتانیاهو درباره آینده غزه نیز صحبت کرده است.

یک مقام امنیتی آمریکا که نخواست نامش فاش شود به رویترز گفته است که سالیوان تأکید زیادی بر لزوم حفاظت از غیرنظامیان داشت و مقام‌های دفاعی اسرائیل توضیحات مفصلی را در مورد «تلاش‌های فوق‌العاده‌ای که برای جدا کردن غیرنظامیان از حماس انجام می‌دهند»، ارائه کردند.

اسرائیل می‌گوید حماس از غیرنظامیان و ساختمان‌های غیرنظامی به‌عنوان سپر استفاده می‌کند، ادعایی که این گروه آن را رد می‌کند.

واشنگتن پیش از این هم از اسرائیل خواسته بود برای حفاظت از غیرنظامیان غزه اقدامات بیشتری انجام دهد.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز پنج‌شنبه در پاسخ به این پرسش که آیا می‌خواهد اسرائیل تا پایان سال حملات خود به نوار غزه را کاهش دهد، گفت: «من می‌خواهم که آن‌ها بر چگونگی نجات جان غیرنظامیان تمرکز کنند، از تعقیب حماس دست برندارند، بلکه بیشتر تلاش کنند و مراقب باشند.»

تلاش آمریکا برای حاکمیت تشکیلات خودگردان در غزه

جیک سالیوان به شبکه ۱۲ اسرائیل گفته است که در دیدارش با نتانیاهو درباره حاکمیت آینده غزه نیز صحبت کرده است. او گفته است: «حکومت کرانه باختری و غزه باید یکی شده و تحت یک تشکیلات خودگردان فلسطینی احیا و بازسازی شده و به هم متصل شوند.»

یک مقام آمریکایی به رویترز گفت که سالیوان قرار است روز جمعه در دیدار با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله، درباره این تشکیلات و پاسخگو کردن شهرک‌نشین‌های «افراطی» اسرائیلی به دلیل خشونت علیه فلسطینی‌ها صحبت کند.

این دیدار در حالی برگزار می‌شود که مقام‌های اسرائیلی، از جمله بنیامین نتانیاهو، می‌گویند هیچ نقشی برای تشکیلات خودگردان پس از جنگ در غزه قائل نیستند.

دفتر نخست‌وزیر اسرائیل روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دیوید بارنیا، رئیس سازمان اطلاعات اسرائیل (موساد)، با جیک سالیوان در مقر موساد دیدار کرد و در این دیدار دو طرف درباره «موضوعات راهبردی گسترده» از جمله تهدیدهای ایران، نیاز به ایجاد روابط جدید در منطقه، همکاری بین سازمان‌های امنیتی آمریکا و اسرائیل و اسیران در غزه گفت‌وگو کردند.

روز پنج‌شنبه تظاهراتی نیز به رهبری یک گروه یهودی که خواستار آتش‌بس در غزه بودند، در هشت شهر ایالات متحده آمریکا برگزار شد و خیابان‌ها و پل‌ها در واشنگتن و فیلادلفیا مسدود شدند. آن‌ها تابلوهایی در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود: «بگذارید غزه زنده بماند» و «[حملات] به نام ما نیست».

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.