ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معترضان محمد مرسی باردیگر راهی خیابانها شدند‎

گفت‌و گو با علی مهتدی روزنامه نگار کارشناس دنیای عرب

مخالفان محمد مرسی رییس جمهور مصر بار دیگر برای ابراز مخالفت خود راه خیابان و تحصن و تظاهرات خیابانی را برگزیدند. حامیان اسلامگرای مرسی نیز جمعه دیروز راهپیمایی سراسر داشتند و مخالفان نیز برای یکشنبه فردا خودشان را آماده تظاهرا ت می‌کنند.
اعتراضات خیابانی روزهای اخیر منجر به خشونتهایی نیز شده است و دست کم از کشته شدن دو نفر خبر می‌رسد که یکی از آن‌ها یک خبرنگار آمریکایی است.
سراج الدین میردامادی در این زمینه گفت و گویی با علی مهتدی روزنامه نگار کارشناس دنیای عرب مقیم پاریس انجام داده است و در این گفت و گو پرسشهای زیر را مطرح کرده است.
مطالبات مخالفان دولت محمد مرسی چیست؟ انتخابات زودرس پارلمانی به چه میزان مورد حمایت جناح‌ها و احزاب مصری قرار دارد و آیا بر اساس قانون اساسی جدید مصر امکان وقوع دارد؟ موضع ارتش مصر در این کشمکش چیست؟ جبهه حامیان محمد مرسی در چه وضعیتی قرار دارند و آیا هنوز اسلام گراها و اخوان المسلمین از حمایت توده‌ها وبویژه در شهرستانهای دور از قاهره برخوردار هستند؟

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.