ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسرائیل ایجاد «منطقه حائل امن» در غزه را آغاز کرده است

اسرائیل برای ساخت «منطقه امن» ۱۰۷۲ ساختمان از ۲۸۲۴ ساختمان در فاصله یک کیلومتری مرز مشترک غزه و سرزمین‌های در کنترل اسرائیل را تخریب کرده است.

دولت اسرائیل که در بازگرداندن گروگان‌ها ناکام بوده است، ساخت یک «منطقه حائل امن» در شعاع یک کیلومتری مرز غزه را با تخریب ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها در غزه آغاز کرده است. ۲۱ تن از نظامیان اسرائیلی ۲ بهمن / ۲۲ ژانویه در زیر آوار یکی از همین ساختمان‌ها کشته شدند.

آنها در حال تخریب ساختمان‌هایی بودند که اسرائیل برای ایجاد «منطقه حائل امن» تخریب می‌کند. ارتش اسرائیل و گردان‌های عزالدین قسام هر دو گفته‌اند که انفجار ناشی از حمله نیروهای فلسطینی موجب تخریب ساختمان شده است.

اسرائیل برای ایجاد منطقه امن تمامی ساختمان‌های مستقر در یک کیلومتری مرز غزه با سرزمین‌های تحت کنترل خود را تخریب می‌کند.

روزنامه «وال استریت ژورنال» به نقل از دو مقام فعلی و یک مقام سابق اسرائیلی گفته است ممکن است اسرائیل در برخی مناطق تمام ساختار را نابود نکند.

نتایج بررسی‌های یک استاد دانشگاه عبری در بیت المقدس (اورشلیم) اما بیانگر تخریب بیش از ۷۶ درصد ساختمان‌ها در فاصله یک کیلومتری مرز خان یونس، بزرگترین شهر در جنوب باریکه غزه است. ادی بن نون، استاد دانشگاه در دانشگاه عبری بیت المقدس به وال استریت ژورنال گفته از ۱۰۴۸ ساختمان در یک کیلومتری مرز خان یونس ۷۰۴ ساختمان به صورت کامل تخریب شده‌اند.

این استاد دانشگاه که با بررسی تصاویر ماهواره‌ای میزان تخریب ساختمان‌ها را بررسی کرده، گفته است: اسرائیل ۱۰۷۲ ساختمان از ۲۸۲۴ ساختمان در فاصله یک کیلومتری مرز را تخریب کرده است.

اسرائیل برای تخریب ساختمان‌ها از نظامیان و نیروهای ذخیره نظامی استفاده می‌کند. چند ویدئو منتشر شده از این نظامیان در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد آنها هنگام تخریب ساختمان‌ها شادی می‌کنند.

اسرائیل که از آغاز حمله به نوار غزه بارها مدارس، اردوگاه‌های پناهجویان، بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها را تخریب کرد، برای نخستین بار پس از مرگ ۲۱ تن از نظامیانش به تخریب هدفمند ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها در باریکه غزه اذعان کرد.

ارتش اسرائیل با این حال در پاسخ به وال استریت ژورنال ادعا کرده که در حال تخریب زیرساخت‌های «تروریستی» در منطقه به عنوان یک ضرورت برای حفظ امنیت جنوب اسرائیل است.

ایالات متحده آمریکا که اصلی‌ترین حامی اسرائیل در حمله به نوار غزه است و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای الزام اسرائیل به آتش‌بس فوری را وتو کرد، گفته با این طرح مخالف است.

آنتونی بیلنکن، وزیر خارجه آمریکا گفته است واشنگتن به صراحت با جابجایی مردم غزه مخالف است و در باره تمامیت ارضی غزه صریح بوده است.

واشنگتن معتقد است ایجاد منطقه امن در درون غزه ترس فلسطینی‌ها از اشغال تمام منطقه به دست اسرائیل را عمیق‌تر و ترغیب دولت‌ها برای مشارکت در بازسازی غزه ویران شده در جنگ را دشوارتر می‌کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و ارتش این کشور اما ایجاد منطقه امن را ضروری می‌دانند و با این که می‌گویند قصد ندارند غزه را اشغال کنند، اما می‌خواهند برای مدت نامحدود کنترل امنیتی غزه را در دست بگیرند.

بلینکن هم با وجود مخالفت با ایجاد منطقه امن، گفته ممکن است آمریکا به صورت موقت این موضوع را بپذیرد.

یک نظامی پیشین اسرائیل اما اقدام به ایجاد منطقه امن در غزه را مغایر با قوانین بین‌المللی دانسته و گفته است اسرائیل قصد دارد کنترل سرزمین‌های فراتر از مرزهای به رسمیت شناخته خود را در دست بگیرد. سخنگوی پیشین ارتش اسرائیل اما از ایجاد این منطقه استقبال کرده است. او گفته ایجاد منطقه امن در بیرون از غزه مجازات افرادی است که او آنها را قربانیان حمله هفت اکتبر حماس خوانده است.

اسرائیل پس از ۱۱۰ روز هنوز نتوانسته است گروگان‌ها را آزاد کند و دستاوردهای مورد ادعای نتانیاهو مبنی بر نابودی حماس هم در خود اسرائیل قابل پذیرش نیست. منتقدان او می‌گویند که اسرائیل در باتلاق غزه گرفتار شده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت غزه شمار کشته‌شدگان ثبت شده در بیمارستان‌ها از آغاز حملات اسرائیل از ۲۵ هزار تن فراتر رفته است. بیش از ۱٬۹ میلیون نفر از جمعیت غزه هم تا به حال جابجا شده‌اند و بخش بزرگی از ساختمان‌های مسکونی، مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد تخریب شده‌اند.

بنیامین نتانیاهو که شاهد افزایش اعتراض‌ها به او و سیاست‌هایش از سوی منتقدانش است، از پذیرش آتش‌بس خودداری می‌کند. اسرائیل در روزهای گذشته صحنه اعتراض به دولت نتانیاهو بود که هنوز نتوانسته توفیقی در بازگرداندن گروگان‌ها داشته باشد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.