ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پيوستن پنج وزير به مخالفان محمد مرسی و هشدار ارتش مصر

در پی تظاهرات ميليونی مخالفان

در پی تظاهرات ميليونی مخالفان محمد مرسی، رئيس‌جمهور مصر که روز گذشته برگزار شد، امروز پنج وزير کابينه مرسی استعفا دادند.

مخالفان دو روز محمد مرسی فرصت دادند تا استعفا کند

وزيران آب و برق، محيط زيست، ارتباطات،‌ جهانگردی و امور حقوقی در همبستگی با تظاهرکنندگان استعفا داده‌اند.

همچنين جنبش موسوم به "تمرد" يا نافرمانی، که سازمانده اصلی اعتراضات در مصر است، به محمد مرسی مهلت داد که تا عصر روز سه‌شنبه از سمت خود کناره‌گيری کند.

در اعلاميه اين جنبش که در سايت آن منتشر شده، آمده است: "به محمد مرسی تا ساعت ۱۷ عصر سه‌شنبه مهلت می‌دهيم تا داوطلبانه از قدرت کناره‌گيری کرده و برگزاری انتخابات زودهنگام رياست جمهوری را اعلام کند."

جنبش "تمرد" گفته است اگر مرسی اين هشدار را جدی نگيرد بار ديگر در خيابان‌ها عليه وی دست به تظاهرات خواهند زد.

از سوی ديگر ارتش مصر نيز با انتشار بيانيه‌ای در مورد تشديد بحران در اين کشور هشدار داده و به همه طرف‌ها گفته است ۴۸ ساعت مهلت دارند که برای تحقق خواسته‌های مردم اقدامی فوری انجام دهند، در غير اين صورت ارتش وارد عمل خواهد شد.

روز گذشته تظاهرات گسترده مخالفان در سالگرد به‌قدرت رسيدن محمد مرسی به درگيری با طرفداران وی منجر شد که در اين درگيری‌ها ۱۰ نفر کشته و بيش از ۶۰۰  نفر زخمی شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.