ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادگاه انقلاب تهران یک شهروند ایرانی ـ سوئدی به نام سعید عزیزی را به پنج سال حبس محکوم کرد

هویت سومین سوئدی زندانی شده در ایران سعید عزیزی، ۶۰ ساله اعلام شد. او را به پنج سال زندان محکوم کردند.

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران یک شهروند دو تابعیتی ایرانی - سوئدی را به پنج سال حبس محکوم کرد. او دومین شهروند دو تابعیتی ایرانی و سوئدی و سومین سوئدی است که در ایران به دلیل اتهام‌های سیاسی و امنیتی حبس می‌شود.

رضا شفاخواه، وکیل دادگستری شنبه ۲۱ بهمن برای نخستین بار خبر محکومیت این شهروند دو تابعیتی را منتشر کرد و در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «موکل سعید عزیزی شهروند ایرانی سوئدی، محبوس در زندان اوین، که از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به پنج سال حبس محکوم شده و دچار بیماری سرطان پروستات است، چندی پیش در زندان از روی پله افتاده و شرایط جسمانیش وخیم‌تر از پیش شده ...».

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران هم یکشنبه ۲۲ بهمن سعید عزیزی را شصت ساله معرفی کرد که در ۲۱ آبان پس از سفر به ایران بازداشت شده است.
به گفته هرانا اتهام عزیزی ««اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم» است.

وزارت خارجه سوئد در نخستین روزهای سال ۲۰۲۴ بدون اینکه نامی را افشا کند از بازداشت یکی دیگر از شهروندان خود در ایران خبر داده بود.

جمهوری اسلامی ایران پیش از این یوهان فلودروس، کارمند اتحادیه اروپا و تبعه سوئد و احمدرضا جلالی شهروند ایرانی - سوئدی را بازداشت کرده بود. جلالی به جاسوسی و همکاری با دولت‌های متخاصم متهم است و جمهوری اسلامی ایران به اعدام او حکم کرده است. دادگاه انقلاب هنوز حکم به محکومیت فلودروس نداده اما دادستان خواستار «اشد مجازات» برای او شده است و به همین دلیل خانواده فلودروس نگران صدور حکم اعدام برای او هستند.

بازداشت و مجازات سنگین قضایی برای شهروندان سوئدی یا ایرانی و سوئدی بخشی از تلاش جمهوری اسلامی ایران برای نجات حمید نوری (عباسی)، از دست‌اندرکاران شکنجه و کشتار زندانیان سیاسی عضو سازمان مجاهدین خلق و گروه‌های چپ در تابستان ۱۳۶۷ است.

دادگاه استکهلم حمید نوری را به حبس ابد محکوم کرده است. جمهوری اسلامی ایران ادعا می‌کند که این حکم تحت تاثیر اقدام‌های سازمان مجاهدین خلق صادر شده است و تلاش می‌کند حمید نوری را همانند اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی زندانی شده در بلژیک که به برنامه‌ریزی برای انفجار در گردهمایی سالانه سازمان مجاهدین خلق محکوم شده بود، مبادله کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.