ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صدور احکام سبک برای سعيد مرتضوی و ديگر متهمان بازداشتگاه کهريزک

قضات متهم در پرونده بازداشتگاه کهريزک به انفصال دايم از خدمات قضائی و پنج سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شدند.

خبرگزاری مهر گزارش داد قضات متهم در پرونده بازداشتگاه کهريزک به انفصال از خدمات قضائی و دولتی محکوم شدند.

سعید مرتضوی، دادستان پیشین تهران و متهم اصلی پرونده بازداشتگاه کهریزک

سعید مرتضوی، دادستان پیشین تهران؛ حسن زارع‌ دهنوی مشهور به قاضی حداد، معاون وقت امنیت دادستان تهران و علی‌اکبر حیدری‌فر، قاضی شعبه اول دادیاری دادگاه انقلاب، متهمان پرونده بازداشتگاه کهریزک هستند.

خبرگزاری مهر نوشته است دادگاه کيفری سه متهم پرونده را در رابطه با اتهام بازداشت غيرقانونی به انفصال دايم از خدمات قضائی و پنج سال انفصال از خدمات دولتی محکوم کرد.

بنا به اين گزارش، سعيد مرتضوی متهم رديف اول پرونده به اتهام گزارش خلاف واقع به ۲۰۰ هزار تومان جريمه نقدی نيز محکوم شده است.

اين در حالی است که وی در مورد اتهام معاونت در قتل محمد کامرانی، از بازداشت‌شدگانی که در کهريزک کشته شد، با نظر اکثريت قضات بی‌گناه شناخته شد.

در بازداشتگاه کهریزک دست‌کم سه نفر از معترضان به نتیجه انتخابات بحث‌برانگیز ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ ایران، به‌ نام‌های امیر جوادی‌فر، محسن روح‌الامینی و محمد کامرانی کشته شدند.

روز گذشته غلام‌حسين محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائيه از صدور حکم متهمان پرونده کهريزک خبر داده بود اما به جزئيات آن اشاره‌ای نکرد.

يک هفته پيش سیامک مدیرخراسانی، قاضی دادگاه پرونده کهریزک از صدور حکم پرونده قضات متهم تا پایان هفته خبر داد.

پيش از اين گفته می‌شد حکم سعید مرتضوی، ۱۵ سال حبس و پنج سال انفصال از خدمات دولتی است.

قاضی دادگاه پرونده کهریزک نيز اين حکم را نه تأیید و نه تکذیب کرده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • darya

    وکلای خانواده های قربانیان کهریزک: مرتضوی همچنان متهم به معاونت در قتل است

  • sattar.b

    عدالت معتدل منتخب مردمی ؟!     

  • shadi

    مرتضوی ٢٠٠هزار تومان جریمه شد!! وبلاگ arsalanrhmshz.blogspot در این کشور 74 ضربه شلاق یا دو ماه حبس مجازات برای زنان بدحجاب تعیین شده است، 2 ماه حبس و یا 50 هزار تومان جریمه برای زنان بی حجاب تعیین شده است، 20 ضربه شلاق یا جریمه نقدی برای استفاده کنندگان از البسه غیر شرعی تعیین شده است ،برای زورگیری اعدام تعیین شده است ، برای دزدی ، قطع انگشت و دست با دستگاه های مدرن تعیین شده است . برای عشق ورزی ، سنگسار تعیین شده است ، حتی اگر در رمضان خوراک خوری شلاق میخوری ، اما برای قتل ، تجاوز ، شکنجه و جنایت همه اش ٢٠٠هزار تومان جریمه میشوی که با اعتراض وکیلت احتمالا ان هم حل خواهد شد و یک چیزی هم گیرت می اید!!،تازه این در حالی است قتل ها و تجاوز ها و جنایاتت برای همگان محرز شده باشد ، وگرنه مانند قاتلان ندا و ستار میتوانی آزادانه زندگی کنی و هیچ کس هم کاری به کارت ندارد.