ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اتحادیه اروپا در عملیات دریایی علیه حملات حوثی‌ها مشارکت خواهد کرد

اتحادیه اروپا می‌خواهد دست‌کم چهار کشتی جنگی همراه با هلیکوپتر و پهپاد به منطقه دریای سرخ بفرستد. مقر کشتی‌ها در یونان خواهد بود. فعلاً فرانسه، آلمان، ایتالیا و بلژیک در اعزام کشتی‌ها مشارکت خواهند دشت.

وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا دوشنبه ۳۰ بهمن / ۱۹ فوریه به‌طور رسمی مشارکت اروپا در عملیات نظامی مشترک برای تأمین امنیت کشتیرانی تجاری در دریای سرخ و مناطق دریایی مجاور را تأیید کردند.

اتحادیه اروپا در این عملیات دریایی که نام آن «سپر» است، دست‌کم چهار کشتی جنگی همراه با هلیکوپتر و پهپاد و سامانه‌های هشدار اولیه هوابرد را به دریای سرخ، خلیج عدن و آب‌های اطراف می‌فرستد.

تاکنون، فرانسه، آلمان، ایتالیا و بلژیک گفته‌اند که قصد دارند در اعزام کشتی‌ها مشارکت کنند.

یک مقام اتحادیه اروپا به خبرگزاری آلمان گفت:

کشتی‌های عملیات «سپر» که مرکز فرماندهی آن‌ها در شهر لاریسا یونان خواهد بود، تنها در صورت حمله حوثی‌ها دستور شلیک به سوی آن‌ها را خواهند داشت و اجازه تیراندازی پیشگیرانه را نخواهند داشت.

اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا، در این‌باره در شبکه ایکس نوشت:

اروپا آزادی کشتیرانی در دریای سرخ را تضمین خواهد کرد و در کنار شرکای بین‌المللی خود فعالیت خواهد کرد. این اقدام فراتر از واکنش به بحران، گامی به سوی حضور قوی‌تر اروپا در دریا برای حفاظت از منافع اروپایی‌مان است.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

روز یکشنبه ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا و اورزولا فون‌ درلاین از عملیات دریایی برای بازگرداندن ثبات در دریای سرخ استقبال کردند.

آن‌ها ضمن تأکید بر اهمیت آزادی دریانوردی در دریای سرخ، ادامه حملات حوثی‌ها به کشتی‌های تجاری در این دریا را محکوم کردند.

شبه‌نظامیان حوثی از نوامبر گذشته به کشتی‌های غیرنظامی حمله کرده و آن را حمایت از فلسطین در جنگ با اسرائیل عنوان می‌کنند. بریتانیا و آمریکا نیز تاکنون چندین بار به مواضع حوثی‌ها حمله کرده‌اند.

در آخرین مورد، «امبری» شرکت امنیت دریایی بریتانیایی یکشنبه ۲۹ بهمن / ۱۸ فوریه اعلام کرد که یک کشتی باری با پرچم بلیز، ثبت‌شده در بریتانیا و تحت مدیریت لبنان در تنگه باب‌المندب مورد حمله قرار گرفت.

به‌گفته «امبری» این کشتی از سواحل خورفکان در امارات متحده عربی به سوی سواحل وارنا در بلغارستان حرکت می‌کرد.

حوثی‌ها روز دوشنبه ۳۰ بهمن / ۱۹ فوریه مسئولیت حمله به این کشتی باری را برعهده گرفتند و گفتند این کشتی در خطر غرق شدن است.

۱۲ درصد مبادلات تجاری جهان از دریای سرخ عبور می‌کند. کاهش تجارت جهانی از این مسیر همچنین سبب افول ۴۰ درصدی درآمد مصر از کانال سوئز شده است.

پائولو جنتیلونی، کمیسر اقتصاد اتحادیه اروپا پنج‌شنبه گذشته به خبرنگاران گفت:

با تغییر مسیر کشتی‌ها از مسیر دریای سرخ، زمان تحویل محموله‌ها بین آسیا و اتحادیه اروپا ۱۰ تا ۱۵ روز بیشتر شده و هزینه‌های این محموله‌ها حدود ۴۰۰ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.