ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو دختر کرد قربانی انفجار نارنجک شدند

دو دختر کرد به نام‌های

دو دختر کرد به نام‌های غزال و ليلا فيروزی بر اثر انفجار يک نارنجک باقی‌مانده در محل يک پاسگاه انتظامی قديمی و متروکه، جان خود را از دست دادند.

به گزارش روزنامه بهار اين اتفاق در روستای شريف‌آباد از توابع منطقه قوچی اروميه رخ داده است. غزال ۲۰ ساله و ليلا ۱۴ ساله بود.

بر پايه اين گزارش اين دو خواهر "اولين قربانيان مين و نارنجک در روستای شريف‌آباد نيستند بلکه از اول انقلاب تاکنون شش نفر از اهالی اين روستا به دليل انفجار مين جانشان را از دست داده‌اند."

نادر قاضی‌پور، يکی از نمايندگان آذربايجان غربی گفته است: "اين مين‌ها در منطقه ما زيادند و ما ديگر به اين اتفاقات عادت کرده‌ايم."

 قاضی‌پور افزوده است: "اين مين‌ها را ضدانقلاب‌ها در اطراف خانه‌های مناطق غربی کار می‌گذارند. قبلا هم آن‌ها را در اطراف پايگاه‌های نظامی کار گذاشته بودند و حالا باد و باران آن‌ها را جا‌به‌جا کرده و به اطراف خانه‌های مردم آورده است."

جواد جهانگيرزاده، يکی ديگر از نمايندگان استان آذربايجان غربی و عضو کميسيون امنيت ملی مجلس ايران نيز  گفته است: "براساس گزارشی که مسئولان امنيتی در اين‌باره به ما داده‌اند، اين دو خواهر به داخل پايگاه قديمی مبارزه با ضد‌انقلاب می‌روند و در آنجا اين نارنجک را پيدا می‌کنند و به خانه می‌برند."

انفجار مين در روستاهای استان آذربايجان‌غربی در حالی اتفاق می‌افتد که در سال ۸۶، رئيس وقت مرکز مين‌زدايی اعلام کرد همه مناطق آلوده به مين استان آذربايجان‌ غربی مين‌زدايی شده‌‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • احمد

    همه روستاهای کردنشین اینطورند خصوصا آنهایی که نزدیک مرزند من روستا میشناسم بیش از پنجاه نفر در آن بر اثر انجار بعد از جنگ در 10 سال اخیر قربانی شده اند. از جمله 2 تای آنها دقیقا در وسط روستا که زمان جنگ پاسگاه بوده رخ داده است. و وضع بسیار وخیم است تنهایییییم وتنهاتر شدیم تا حالا جز دوسه نفر نویسنده هیچ مقام بین المللی منطقه ای کشوری استانی و.............. یم دفاع کوچک که هیچ نکردند بلکه همه تشنه خون این جشد هزار پاره هستند. تنها عده ای از کردها می دانند دردهای ملیونی شون را.