ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نگرانی‌ها از ایجاد حکومت جدید در افغانستان

حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان در یک نشست خبری با دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا اعلام کرد که پاکستان در صدد ایجاد نظام ملوک‌الطوایفی در افغانستان است.

موضوع ایجاد حکومت‌ جدید در افغانستان، واکنش‌های تندی را به دنبال داشته است. حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان در اوایل این هفته در یک نشست خبری با دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا اعلام کرد که پاکستان در صدد ایجاد نظام ملوک‌الطوایفی در افغانستان است.

کرزی در این نشست گفت: «تعدادی از حکومت‌های خارجی تلاش دارند که شماری از مناطق به طالبان واگذار شود و یک نظام ملوک‌الطوایفی بر مردم افغانستان تحمیل شود.

دولت افغانستان از این تلاش‌ها آگاهی دارد و مانع آن خواهد شد.»

رئیس جمهور افغانستان در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد که با دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا در مورد چگونگی این موضوع صحبت کرده و آقای کامرون اطمینان داده است که چنین طرحی در برنامه‌ی غرب وجود ندارد. به باور کرزی نظام ملوک‌الطوایفی از نظام‌هایی به شمار می‌رود که باعث بدبختی مردم افغانستان شده است.

در عین حال دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا با حمایت از تاکید دولت افغانستان بر نظام مردمی تاکید کرد که مردم افغانستان، خود در مورد سرنوشت کشورشان تصمیم خواهند گرفت.

نخست وزیر بریتانیا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را فرصت جدیدی برای مردم افغانستان دانست.

در همین حال مجلس سنای افغانستان نیز بر استقلال این کشور تاکید کرده است. نمایندگان این مجلس برای جلوگیری از وقوع تجزیه افغانستان، خواستار تصویب هرچه زودتر طرح قانون انتخابات شدند و سرنوشت مردم افغانستان را وابسته به این قانون دانسته‌اند.

[podcast]http://www.zamahang.com/podcast/2010/20130703_Report_devision_Lina.mp3[/podcast]

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.