ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرسی برکنار شد

شامگاه چهارشنبه (۱۲ تیر /

شامگاه چهارشنبه (۱۲ تیر / ۳ ژوئیه) ارتش مصر اعلام کرد که محمد مرسی، رئیس جمهوری وابسته به "اخوان المسلیمن" برکنار شده است. همچنین  ارتش اعلام کرد که قانون اساسی معلق شده و در آینده قانون اساسی دیگری به جای آن خواهد آمد.

اجتماع کنندگان در میدان التحریر قاهره از بیانیه ارتش با شادی فراوان استقبال کردند

بنابر بیانیه ارتش، دولت را نظامیان در اختیار نخواهند گرفت و در کشور به زودی انتخابات برگزار خواهد شد. رئیس جمهوری موقت تا زمان برگزاری انتخابات، عدلی منصور، رئیس دادگاه عالی قانون اساسی خواهد بود. ارتش اقدام خود را به عنوان پاسخ به فراخوان ملت و برای جلوگیری از درگیری و خونریزی توجیه کرده است.

بیانیه ارتش را وزیر دفاع ژنرال عبدالفتاح السیسی را در تلویزیون دولتی در جمعی خواند که شیخ الازهر، احمد الطیب، و پاپ قبطیان، تواضروس دوم، و برخی شخصیت‌ها از جمله محمد البرادعی، رئیس حزب الدستور در آن حضور داشتند.

خبرها حاکی از آن هستند که مرسی در یک پادگان ارتشی محصور است. سران اخوان‌المسلمین زیر کنترل قرار گرفته‌اند. یکی از آنان که قصد خروج از مرز لیبی را داشته دستگیر شده است.

اجتماع کنندگان در میدان التحریر قاهره، که از جنبش "تمرد"، جنبش نافرمانی علیه حکومت مرسی، پشتیبانی می‌کنند از بیانیه ارتش با شادی فراوان استقبال کردند. همزمان با تظاهرات در میدان التحریر، علیه مرسی تظاهراتی به نفع او در شمال قاهره در جریان بوده است.

اکنون در خیابان‌های اصلی شهرهای بزرگ نیروهای ارتشی مستقر هستند. طرفداران اخوان المسلین برکناری مرسی را کودتای نظامی می‌خوانند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.