ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رهبر جمهوری اسلامی: زدن کراوات جايز نيست

آيت‌الله علی خامنه‌ای، و دو

آيت‌الله علی خامنه‌ای، و دو تن ديگر از مراجع دينی شيعه در پاسخ‌های جداگانه به مقلدان خود در مورد بستن کراوات اظهار نظر کرده‌اند.

خبرگزاری حوزه نوشته است رهبر جمهوری اسلامی در پاسخ به اين سئوال که پوشيدن کروات چه حکمی دارد؟ گفته است: "به‌طور کلی پوشيدن کروات و ديگر لباس‌هايی که پوشش و لباس غيرمسلمانان محسوب می‌شوند به‌طوری که پوشيدن آن‌ها منجر به ترويج فرهنگ منحطّ غربی شود جايز نيست."

آيت‌الله وحيد خراسانی مرجع دينی ديگر گفته است: "اگر کروات شعار غيرمسلمين حساب شود جايز نيست و اگر شعار نباشد اشکال ندارد."

آيت‌الله مکارم‌شيرازی نيز در همين رابطه گفته است: "در مورد کراوات با توجه به اين‌که در عرف کشور ما يک فرهنگ اجنبی محسوب می‌شود، احتياط در ترک آن است."

زدن کراوات در جمهوری اسلامی همواره يکی از موارد مناقشه‌انگيز پوشش مردان بوده است و چند بار نيز ممنوع اعلام شده است اما با اين حال گروهی از مردم همچنان با کراوات در بيرون ظاهر می‌شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • shaun

    باید گریه کرد به حال کشوری که مردم آن اختیار لباس پوشیدن خود را هم ندارند و یک مشت مفت خور و مستبد می خواهند با عوام فریبی و سؤ استفاده از اعتقادات مردم همچنان بر آنها حکمرانی کنند۰

  • Majid

    قابل توجه تمامی معظمان؟! عالم و همپوشان آنها: قرآن فقط در آیه ۲۶ از سوره ۷ به لباس جایز اشاره میکند و آن لباسی است که شرمگاه انسان را بپوشاند. ولی لباس خدا پرستی و خدا ترسی (لباس تقوا) را از آن بهتر میداند و آن لباسی است که فقط و فقط خداوند خیاط آن است که بر هر قامتی که جایز میداند زینت میدهد. و آن لباس نه عمامه است و نه عبا و نه چادر و چاقچورکه همه و همه ساخته و بافته حوزه های خیاطی بشری اند. به عبارت دیگر بهتر است که کراوات زد و جامه تقوا به برداشت و نه اینکه ریشی به صورت پروراند و زیر عبا و عمامه به مکر و فریب روزگار گذراند.

  • بابک از ایران

    خوب است ولی امر مسلمین تمام جهان و ته چاه جمکران نظرکریه خود را در مورد استفاده از شلوار لی توسط زنان و مردان را هم باتوجه به اینکه لباس غیر مسلمین است و حالا مسلمین می پوشند را نیز هر چه سریعتر اعلام نمایند تا نکند ما با شلوار لی بمیریم و در جهنم نیز میهمان ولی امر مسلمین زیر زمین باشیم!

  • Majid

    زدن کراوات جایز نیست اما به جیب زدن ۳ میلارد دلار ثروت مردم جایز است و بحث در مورد آن غیر قابل کش و ناجایز.