ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مورالس: ممکن است سفارت آمريکا در بوليوی را ببنديم

اوو مورالس، رئيس‌جمهور بوليوی در

اوو مورالس، رئيس‌جمهور بوليوی در نشست با رهبران پنج کشور آرژانتین، ونزوئلا، سورینام، اوروگوئه و اکوادور اعلام کرد که "در صورت لزوم" سفارت آمريکا در لاپاز، پايتخت بوليوی بسته خواهد شد.

اوو مورالس: دست من برای بستن سفارت آمريکا نمی‌لرزد

دو روز پيش در پی عدم اجازه پرواز به هواپيمای اوو مورالس از آسمان چهار کشور اروپايی به‌دلیل سوء ظن نسبت به انتقال ادوارد اسنودن٬ افشاگر اسناد محرمانه آمریکا با اين پرواز، هواپيمای رئيس‌جمهور بوليوی مجبور به توقف ۱۴ ساعته در اتريش شد.

به‌گفته رئيس‌جمهور بوليوی اين اقدام غيرمتعارف به‌دستور واشنگتن صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مورالس گفت: "ما اين موضوع را بررسی خواهيم کرد و اگر لازم باشد سفارت آمريکا در بوليوی را می‌بنديم. ما نيازی به وجود سفارت آمريکا نداريم."

مورالس افزود: "دست من برای بستن سفارت آمريکا نمی‌لرزد. ما کرامت خود و حق حاکميت خود را داريم. ما بدون آمريکا به‌لحاظ سياسی و دمکراتيک خود را بهتر احساس می‌کنيم."

نيکلاس مادورو، رئيس‌جمهور ونزوئلا نيز در اين نشست اطمينان داد که توقف هواپيمای مورالس توسط سازمان سيا صورت گرفته است.

مادورو گفت در تماس تلفنی‌ای که با "يک وزير از يک کشور اروپايی" داشته، وی گفته است "کسی که خبر داده اسنودن در هواپيمای مورالس است دستور عدم اجازه پرواز را صادر کرده است."

پيش از اين اوو مورالس در سال ۲۰۰۸ سفير آمريکا و در آغاز سال ۲۰۰۹ آژانس ضد مواد مخدر آمريکا (DEA) را به‌دليل آن‌چه که دخالت در امور داخلی کشور خود خواند، از بوليوی اخراج کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.