ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مخالفت با آزادی رضا اقدسی، فعال کارگری زندانی با وجود ناشنوایی و حملات عصبی

سازمان پرشکی قانونی بعد از ماه‌ها پیگیریِ خانواده رضا اقدسی، شاعر و فعال کارگری زندانی برای صدور «حکم عدم تحمل کیفر» به دلیل بیماری‌های متعدد، بدون تشکیل جلسه و معاینه این زندانی سیاسی با آزادی او مخالفت کرد.

رضا اقدسی از مجروحان جنگ ایران و عراق است و به دلیل جراحات ناشی از موج انفجار، دچار ناشنوایی مطلق است. این فعال کارگری همچنین در سال‌های گذشته و به دنبال اخراج از محل کارش، شرکت ایران خودرو و عود کردن مشکلات دو فرزند بیمار، دچار حملات وحشت یا panic attack می‌شود. ناشنوایی در کنار حملات وحشت وضعیت رضا اقدسی را در زندان اوین خطرناک کرده است. پزشک معالج تأکید کرده که او باید از شرایط تشدیدکننده اضطراب دور باشد.

خانواده این زندانی سیاسی از ابتدای صدور حکم ۲ سال و ۸ ماه حبس در حال پیگیری اعزام او به کمیسیون پزشکی قانونی برای صدور حکم عدم تحمل کیفر به دلیل بیماری‌ بوده‌اند. حالا بعد از حدود هشت ماه حبس و تلاش برای گرفتن مجوز از زندان برای اعزام او به بیمارستان، بدون هیچ بررسی رسمی و حتی معاینه، پزشک این نهاد به صورت شفاهی به خانواده او اعلام کرد که برای مشکلات مربوط به شنوایی حکم عدم تحمل حبس صادر نمی‌شود.

بعد از آن، خانواده این فعال کارگری مجدداً تلاش کردند با استناد به اختلال حملات وحشت سازمان پزشکی قانونی را برای صدور این حکم قانع کنند. باز هم پزشک این سازمان بدون معاینه رضا اقدسی به همسر این زندانی سیاسی اعلام کرد او «مشکل خاصی ندارد و سالم به نظر می‌رسد».

رضا اقدسی برای شنیدن صداهای محیطی در حد بسیار محدود ناچار به استفاده از سمعک است و تا مدت‌ها بعد از بازداشت حتی از داشتن سمعک نیز محروم بود. قبلاً یک منبع نزدیک به خانواده این فعال کارگری به زمانه گفته بود مسئولان قضایی و مدیران زندان اوین در طی این مدت، با ایجاد اختلال در روند اعزام این زندانی سیاسی به کمیسیون پزشکی، او را تنها برای تایید ناشنوایی به کلینیک شنوایی‌سنجی اعزام کردند.

این منبع همچنین درباره شرایط خانوادگی دشوار این زندانی سیاسی گفته بود، رضا اقدسی دو فرزند کم‌سن و سال دارد، که یکی از آن‌ها به اختلال «اوتیسم» مبتلا است و دیگری، از «بیماری حاد روده‌ای مشکوک به سرطان» رنج می‌برد. تأمین هزینه درمان این دو فرزند در شرایطی که پدر آن‌ها در زندان به سر می‌برد و مادر آن‌ها هم از داشتن شغل محروم است، با دشواری فراوانی همراه است.

رضا اقدسی فعال کارگری، از ابتدای آبان ماه سال گذشته بازداشت شد و به دنبال صدور حکم ۲ سال و ۸ ماه حبس در زندان اوین زندانی است. دادگاه رضا اقدسی تنها یک هفته بعد از بازداشت او و بدون اطلاع خانواده و با محرومیت از حق دسترسی به وکیل، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. دادگاه بدوی این شاعر و فعال کارگری را به چهار سال و سه ماه حبس تعزیری محکوم کرد، در حالی که او به علت مشکل ناشنوایی توان دفاع از خود در برابر اتهام‌های مطرح ‌شده را نداشت.

«اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت داخلی و خارجی» و «تبلیغ علیه نظام» دو اتهام رضا اقدسی است. علاوه بر آن سازمان اطلاعات سپاه پاسداران با استناد به این فعالیت‌های مجازی، رضا اقدسی را به «انتشار محتواهای چپ رادیکال»، «ارتباط با سازمان چریک‌های فداییان خلق»، «تبلیغ نبردهای پارتیزانی»، «اعتراضات تند و خشن»، «اعتصابات قهری» و بسیاری دیگر از موارد متهم کرد. حکم صادره در دادگاه تجدید نظر به ۲ سال و ۸ ماه حبس تعزیری تبدیل شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.