ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله پلیس آلمان به کنفرانس حامیان فلسطین در برلین

برگزاراکنندگان کنگره سه روزه فلسطین می‌گویند یورش پلیس برلین به این کنفرانس مانند این بود که با گروهی جنایتکار روبه‌رو شده‌اند. دومین و سومین روز این کنگره با اعلام پلیس آلمان ممنوع شد.

پلیس در پایتخت آلمان روز جمعه ۲۴ فروردین/ ۱۲ آوریل به کنفرانس فعالان طرفدار فلسطین در برلین یورش برد و مانع ادامه سخنرانی‌ها و برگزاری روز دوم و سوم کنگره شد.

سازمان دهندگان این کنفرانس گفتند که پلیس آلمان برق سالن برگزاری مراسم را قطع کردند. پلیس آلمان مدعی شده است که یورش آن‌ها همزمان با سخنرانی ویدیویی فردی انجام شد که در فهرست ممنوعه آن‌ها بوده است.

کنگره سه روزه فلسطین که توسط گروه‌های طرفدار فلسطین از جمله حزب DIEM25 به رهبری یانیس واروفاکیس، وزیر دارایی سابق یونان برگزار شد، هدف خود را افزایش آگاهی در مورد «نسل‌کشی اسرائیل در غزه» اعلام کرده بود.

پلیس دو روز پایانی این رویداد را به دلیل نگرانی در مورد احتمال بیان «سخنان نفرت‌انگیز» ممنوع کرد.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

بهانه یورش روز جمعه به این کنگره سخنرانی، سلمان ابوسیتا، نویسنده مقاله‌ای در ماه ژانویه بود که در آن نوشته بود که حملات حماس در روز ۷ اکتبر قابل درک است.

پلیس برلین در شبکه اجتماعی اکس چنین نوشت:

یک سخنران (در کنگره) پیش بینی شده بود که در معرض ممنوعیت فعالیت سیاسی قرار داشت. این خطر وجود داشت که سخنرانی فردی انجام شود که در گذشته سخنان یهودی‌ستیزانه و خشونت‌آمیز بیان کرده است. (ادامه کار) این کنگره در روزهای شنبه و یکشنبه ممنوع شد.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

سازمان دهندگان این کنفرانس گفتند که وقتی سلمان که به گفته مجله اشترن از ورود به آلمان منع شده است، شروع به سخنرانی ویدئویی کرد، پلیس یورشش را آغاز کرد.

کارین دی ریگو، کاندیدای پارلمان آلمان برای شاخه آلمانی DIEM25، گفت:

خشونت پلیس (در یورش به این کنگره) شبیه به این بود که ما جنایتکاریم. برای یک کشور دموکراتیک چنین چیزی نادرست است. آن‌ها نه تنها به سالن برگزاری کنفرانس هجوم آوردند، بلکه برق را قطع کردند، انگار که ما در حال تهییج خشونت هستیم.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

در آلمان مانند سایر کشورهای غربی، جنگ غزه با افزایش تعداد کشته‌شدگان فلسطینی، مخالفت‌های مردمی فزاینده‌ای را برانگیخته است.

مقام‌های سیاسی و تحلیلگران آلمانی می‌گویند که حمایت آلمان از اسرائیل ریشه در رویارویی این کشور با فجایعی دارد که در هولوکاست و در دوره جنگ جهانی دوم بر یهودیان وارد کردند. اما حضور جمعیت بزرگ و رو به رشد مسلمان و عرب در آلمان موضع کنونی دولت آلمان برای حمایت بی‌چون و چرا از اسرائیل به رغم بحران انسانی در سرزمین‌های فلسطینی و تداوم بمباران و کشته شدن غیرنظامیان را بحرانی کرده است.

بسیاری از معترضان به این سیاست دولت آلمان شکایت کرده‌اند که ابراز همبستگی با فلسطینی‌ها عملاً توسط مقامات سیاسی و امنیتی با برچسب «یهودی‌ستیزی» جرم‌انگاری می‌شود.

نانسی فایسر، وزیر کشور آلمان در شبکه اجتماعی اکس نوشت:

درست و ضروری بود که پلیس برلین با قاطعیت در کنگره موسوم به فلسطین مداخله کرد. ما پروپاگاندای اسلام‌گراها و نفرت‌پراکنی علیه یهودی‌ها را تحمل نمی‌کنیم.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

او قبلاً از پلیس خواسته بود که مراقب نشانه‌های بیان «سخنان نفرت‌آمیز» در کنگره باشد.

به گفته اسرائیل، در حمله ۷ اکتبر به اسرائیل، شبه نظامیان حماس ۱۲۰۰ نفر کشته و ۲۵۳ نفر هم اسیر شدند. بر اساس آمار وزارت بهداشت غزه، اسرائیل در غزه بیش از ۳۳ هزار فلسطینی را در شش ماه گذشته کشته است. بسیاری از این کشته‌ها کودکان و زنان فلسطینی هستند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.